خادمی گفت: بیمارستان 50 ساله 9 دی در تربت حیدریه درصد فرسودگی بسیار بالایی دارد که در حال جایگزینی است و ساختمان جدید در مراحل ساخت است.

دکتر سید حسین خادمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در 4 تخصص 13 پزشک متخصص مقیم در بیمارستانهای تربت حیدریه داریم. آمار کاهش سزارین سال 93 در مقایسه با سال 92 به میزان 17 درصد کاهش داشته است یعنی در شهریور سال 92 تعداد 116 عمل سزارین انجام گرفته که در شهریور امسال این تعداد به 96 مورد کاهش پیدا کرده است و در مرداد ماه 104 مورد بوده که امسال در ماه مرداد به 81 مورد کاهش یافته و در مجموع کاهش 22 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه آماری از افزایش زایمان طبیعی ارائه داد و گفت: در شهریور امسال 226 مورد زایمان طبیعی داشته‌ایم که در شهریور سال 92 این تعداد 180 مورد بوده که 25 درصد افزایش زایمان طبیعی بوده است.

دکتر خادمی در مورد ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی که 5 درصد افزایش داشته، گفت: در سال گذشته ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی رقم 67 درصد بوده که امسال با شروع طرح تحول و افزایش رضایتمندی مردم این آمار به 71 درصد افزایش یافته است.

در مراجعات سرپایی مردم به کلینیک‌های تخصصی هم آمار افزایش 7 درصدی را نشان می‌دهد.
در زمینه هتلینگ با توجه به اینکه اورژانس چشم بیمارستان است و مراجعین بیشتر قسمت اورژانس را می‌بینند حدود 400 میلیون تومان برای هتلینیگ اورژانس هزینه کرده‌ایم که در حال اجرا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.