آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم از آبان ماه

طرح غربالگری تنبلی چشم توسط اپتومتریست‌ها با همکاری بهزیستی از آبان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در کنگره اپتومتری ایران، محمد آقازاده امیری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی کنگره اپتومتری در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری کنگره اپتومتری، نشان دادن پتانسیل بالای دانشگاه شهید بهشتی در این زمینه است که 51 سخنران در طی 2 روز از ایران و کشورهای مدیترانه شرقی به ایراد سخنرانی می‌پردازند. 
 
وی افزود: از آبان ماه، طرح غربالگری تنبلی چشم توسط اپتومتریست‌ها با همکاری بهزیستی آغاز می‌شود. در این طرح کودکان 1 تا 6 ساله مورد بررسی قرار می‌گیرند. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اپتومتریست‌ها عینک را مقوله‌ای طبی می‌دانند که باید تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد اتحادیه عینک‌سازان این مسئله را نمی‌پذیرد. 
 
دبیر علمی کنگره اپتومتری با اشاره به نگاه صنفی به مقوله عینک اظهار داشت: نگاه صنفی به مسئله عینک سبب شده برخی بیماری‌های چشمی در کشور رواج پیدا کند. امیدواریم در طرح تحول سلامت اپتومتری کار گروهی با چشم پزشکی داشته باشد و به عنوان همکار چشم پزشکی به این قشر از پزشکان نگریسته شود. 
 
وی عنوان کرد: اپتومتریست‌ها در زمینه تشخیص بیماری شبکیه افراد مبتلا به دیابت،‌ همچنین در زمینه وسایل کمک بینایی می‌تواند با چشم پزشکان همکاری داشته باشد، قرار است اپتومتری دانشگاه شهید بهشتی با اپتومترهای مدیترانه شرقی در خصوص اعزام دانشجو به این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی همکاری داشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار