عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ادامه طرح تحول سلامت نیازمند تامین اعتبارات است/ضرورت توجه ویژه به بهداشت در بودجه سلامت سال آینده

رستمیان گفت: برای ادامه حیات طرح تحول نیازمند افزایش بودجه سلامت در سال 94 هستیم که البته مدیریت صحیح منابع یکی از الزامات در رفع مشکلات کنونی این حوزه است.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: توسعه خانه‌های بهداشت، توجه به مناطق محروم و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از اهدافی است که وزارت بهداشت برای اجرای آن در سال آتی نیازمند اعتبارات زیادی است.

وی افزود: اجرای طرح تحول بخش زیادی از مشکلات حوزه سلامت را برطرف کرده است اما این واقعیت را نباید فراموش کرد که این طرح در زمینه اجرا اشکالاتی دارد از جمله نپرداختن به مسایل بهداشتی بخصوص خانه‌های بهداشت و طرح پزشک خانواده.

وی تصریح کرد: دولت باید تعهدات خود را نسبت به طرح تحول نظام سلامت تحقق بخشد تا این طرح به سرانجام رسد؛ همچنین کمیسیون بهداشت نیز درصدد است تا در مجلس اعتبارات خوبی در سال 94 به این بخش اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اعتباراتی که در سال 93 برای حوزه سلامت اختصاص یافته، باید در سال آینده افزایش یابد خاطر نشان کرد: دولت علاوه بر در نظر گرفتن نرخ تورم و محاسبه آن با اعتبارات حوزه سلامت،‌ باید اهداف و برنامه‌هایی که وزارت بهداشت قصد اجرایی کردن آن را دارد نیز مدنظر قرار دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار