آریایی نژاد گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی منابع مالی در جهت رفع کمبود تخت‌های بیمارستانی محدود است بهتر است برای اصلاح سیستم ارجاع بیمار از شهرستان به شهرهای ارجاع بازنگری شود.

احمدآریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: موضوع کمبود تخت در بیماستانهای دولتی موضوع تازه‌ای نیست اما با توجه به اینکه این موضوع نیازمند تامین اعتبار است باید به فکر راه‌هایی بود که هزینه‌ کمتری برای حوزه سلامت در پی دارد.

وی تصریح کرد:‌ اگر چه در خبرها طرحی در خصوص واگذاری مسئولیت تامین تختهای بیمارستانی به بخش خصوصی شنیده می‌شود اما باید در نظر بگیریم که بخش خصوصی بدون انگیزه‌ مالی چگونه از پس این مشکل برخواهد آمد و اگر قرار است بخش دولتی پولی به بخش خصوصی بدهد از کجا و چگونه تامین کردن آن باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات دیگری که در بروز کمبود تختهای بیمارستانهای دولتی اثر گذار است ارجاع بیماران از شهرستانها و مناطق دور افتاده به شهرهای بزرگ از جمله تهران است، خاطر نشان کرد:‌ تا زمانی که منابع و تجهیزات عادلانه توزیع نشود بیماران به ناچار برای درمان به شهرهای بزرگ می‌آیند و این مشکلات نیازمند بازنگری اساسی و اصلاح برخی از طرحهای در حوزه سلامت دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار