آریایی نژاد گفت: طرح افزایش نرخ جمعیت و باروری موضوعی است که حاشیه‌های زیادی به همراه داشته است اما آنچه مسلم است این طرح باید به دنبال بسته‌های تشویقی باشد نه رفتارهای قهرآمیز.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش جمعیت بار دیگر در کمیسیون بهداشت و درمان جهت رفع برخی ایرادات شورای نگهبان بررسی می‌شود.

وی گفت: در این طرح باید هر موضوعی که تهدیدی برای رشد جمعیت کشور به حساب می آید حذف شود اما باز هم نیازمند بررسی‌های کارشناسانه و جامع تری در این حوزه است چرا که نمی توان با رفتارهای قهرآمیز و مجازات حبس افراد را به فرزند آوری تشویق کرد و باید در این خصوص به دنبال روش های فرهنگی و بستر سازی آموزشی باشیم.

وی با بیان اینکه برای مثال کسانی که از مشکلات روحی در رنج‌اند و یا مشکلات ژنتیکی دارند از جمله مواردی هستند که نمی توان آنها را به فرزند آوری اجبار نمود، خاطر نشان کرد: نباید فراموش کنیم طرح افزایش نرخ جمعیت با هدف افزایش نسل سالم مطرح گردید و نباید برای رسیدن به مقاصد کوتاه مدت اهداف کلان جامعه را تحت الشعاع قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amin202
۰۰:۰۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
مگر بچه های یتیم و بی سرپرست،ایرانی نیستند؟
دولت و مجلس..بهتر است سری به ارگانهای حامی بچه های بی سرپرست بزنن.
اول داشته هاتون رو سروسامان بدید تا بعد حرف از نداشته ها بزنید.
Germany
ایمان
۱۷:۳۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۳
"افزایش نسل سالم هدف طرح رشد جمعیتی است "

نسل سالم چگونه بوجود می آید؟نطفه پدر ومادر باید پاک باشد،والدین باید از سلامت روانی وجسمانی کامل برخوردارباشند،باتقوی ودرستکار باشند.اعتیاد وایدز نداشته باشند.مادر در آب و هوای سالم زندگی کند وتغذیه سالم داشته باشد.در آرامش وبدون استرس دوران بارداریش را بگذراند.از نظر اقتصادی خانواده تامین باشد.آینده روشن در پیش روی فرزند باشد و... این شرائط نباشد فرزند ونسل سالم بوجود نخواهد آمد.
آخرین اخبار