عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد

ضرورت آغاز توزیع شیر در مدارس به مناسبت شروع مهر ماه

آریایی نژاد گفت: با توجه به پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور ضرورت دارد سال تحصیلی جدید با توجه ویژه در زمینه توزیع این ماده لبنی به دانش‌آموزان آغاز گردد.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور ضرورت دارد سال تحصیلی جدی با توجه ویژه مسئولین در خصوص توزیع شیر دانش‌آموزان آغاز گردد.

وی گفت: متاسفانه به علت قیمت بالای لبنیات سرانه مصرف شیر در خانواده‌ها بسیار پایین است و خطر پوکی استخوان و اختلال رشد که بیماری‌های ثانویه ناشی از کمبود کلسیم هستند نیز تشدید می‌یابند لذا باید با توجه به نیاز بیش از حد کودکان در سنین رشد در خصوص توزیع شیر مدارس توجه بیشتری شود و از محل‌های غیرضروری حتی در این بخش هزینه گردد.

وی تصریح کرد: شیر به عنوان منبع غنی کلسیم و پروتئین در رشد جسمی و فکری کودکان بسیار اثرگذار است و دولت باید وظیفه خود را در خصوص تامین شیر دانش‌آموزان به انجام رساند.

وی یادآور شد: ما امیدواریم تمهیداتی برای تامین شیر مدارس در آغاز سال تحصیلی از سوی دولت اندیشیده شده باشد تا همچون سال‌های قبل این موضوع در سایه سایر مسائل به فراموشی سپرده نشود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار