رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت:مربیان، مدیران و مؤسسات آموزشگاه های آزاد فني و حرفه اي کشور از آموزش های بین المللی با حضور اساتید برجسته بهره مند خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،  کورش پرند معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در جمع اعضا و رؤسای انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد سراسر کشور در مشهد به تشریح اهداف دیپلماسی مهارت پرداخت.

وی در ادامه اظهار کرد: در همین راستا و با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 2015 و 2016 میلادی يك صد هزار نفر از مربیان، مدیران و مؤسسان آموزشگاه های آزاد کشور از آموزش های بین المللی با حضور اساتید برجسته بهره مند خواهند شد.

وی اجرای این امر را منوط به اعلام نیاز آموزشی آموزشگاه های آزاد در رشته های گوناگون دانست.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از اجرای دوره ها ی مدیریتی ویژه برای مدیران بخش دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت و اضافه کرد: آموزشگاه های آزاد نیز می توانند در صورت تمایل وارد این مساله شده و دوره های حرفه ای را طی کنند چراکه دیگر زمان کار با شیوه های سنتی و معمول پیشین نیست.

 پرند همچنین از ورود منابع آموزشی جدید خبر داد که با شیوه های بین المللی تنظیم و تدوین شده اند وادامه داد:این منابع پس از تحویل گیری ترجمه  شده و با استانداردهای داخلی سازگار خواهند شد اما شرط لازم برای استفاده از آنها تسلط به زبان تخصصی حرفه ای ست.

وی با تاکید بر لزوم فراگیری زبان تخصصی حرفه ای در کنار زبان عمومی افزود: تلاش می شود که در آینده نزدیک آزمون های جدیدی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور اخذ شود که تسلط به زبان حرفه ای از ملزومات است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یادآور شد:آزمون های بین المللی که تا کنون در خارج از کشور از داوطلبان اخذ می شد در داخل برگزار خواهد شد.

 پرند  با اشاره به حضور مدیران شرکت های خارجی در کشور و ارزیابیسیستم عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ملاک های بین المللی اظهار کرد: پس از بررسی های انجام شده برگزاری آزمون های بین المللی در داخل کشور مصوب شد و تیم شناسایی آزمون های بین المللی نیز تشکیل شده و فعال است.

وی شرط لازم برای اجرای این آزمون ها را راه اندازی مراکز الکترونیکی آزمون عنوان و اضافه کرد: در همین راستا 3 مرکز آزمون الکترونیکی راه اندازی شده و برگزاری آزمون های کتبی و عملی به آموزشگاه های آزاد واگذار خواهد شد.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار