"جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، ترکیه می تواند به ائتلاف مقابله با داعش کمک کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان ترکیه؛ "جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حوادث امروز یمن را که به کشته شدن دهها تن انجامید ، محکوم کرد.

 او در مورد پیشنهاد ترکیه برای ایجاد منطقه امن در مرز سوریه گفت چالشهای زیادی برای ایجاد این منطقه حائل وجود دارد. وی متذکر شد هنوز هیچ کشوری از این طرح دفاع نکرده است.

او گفت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بعنوان یک اولویت، کشورها را برای همکاری و کمکهای اطلاعاتی برای مبارزه با داعش دعوت می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نقش ترکیه در مبارزه با داعش و پیوستن آن به ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش ، تاکید کرد پیشنهاد منطقه امن و حائل در مرز ترکیه ، پیشنهاد ترکیه است.وی با توجه به هم مرز بودن ترکیه با سوریه و منطقه بحران زده کوبانی ، گفت ترکیه می تواند به ائتلاف مقابله با داعش کمک کند ، زیرا این کشور در موقعیت خوبی قرار دارد. همان طوری که وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده است مذاکرات برای پیوستن ترکیه به ائتلاف ضد داعش ادامه دارد.


وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این حمله، در بیانیه ای اعلام کرد « مردم یمن مدتی طولانی است که در میان خشونتی شدید زندگی می کنند و حملات اخیر به غیر نظامیان بی گناه پیشرفت هایی را که از سال 2011 تاکنون در زمینه اصلاحات سیاسی در یمن به دست آمده است، تضعیف می کند.

حمله انتحاری علیه طرفداران مخالفان شیعه در صنعا، پایتخت یمن، که نشان حملات شبکه تروریستی القاعده را در بر داشت، به کشته شدن 47 نفر منجر شد. یمن درگیر بحرانی سیاسی است که این کشور را به جنگ داخلی تهدید می کند.
وزارت امور خارجه آمریکا همچنین حمله انتحاری دیگری را که به شبکه افراطی سنی القاعده نسبت داده شده است و به کشته شدن 20 و زخمی شدن 13 نظامی ارتش یمن در استان حضرالموت در جنوب این کشور منجر شده است، محکوم کرد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در این بیانیه اعلام کرد ما از همه یمنی ها می خواهیم از توسل به خشونت اجتناب کنند و به شیوه ای مسالمت آمیز مخالفت خود را ابراز کنند و برای انتقال سیاسی در کشور به منظور شنیده شدن صدای همه مردم در آرامش باهم همکاری کنند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار