حسین طاهری گفت: سایه‌اندازی داعش در خاورمیانه ضرورت فرهنگ و تئاتر را هر چه بیشتر گوشزد می‌کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر  باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور حجت‌الاسلام "رحیم جعفری" دبیر جشنواره و مدیر کل اداره ارشاد استان کردستان، "عبدالحمید زاهدی" استاندار استان کردستان و "حسین طاهری" مدیر مرکز هنرهای نمایشی، در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

رحیم جعفری دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در این نشست ضمن اشاره به برگزاری هر چه بهتر این دوره از جشنواره نسبت به دوره گذشته عنوان کرد، جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از سال 1362 در شرایط بمباران‌های شیمیایی کار خود را شروع کرده بود و تا این دوره هم به طور مداوم برگزار شده است.

وی ادامه داد: اکنون 188 اثر برای بخش مسابقه به دبیرخانه فرستاده شده است اما 23 کار انتخاب شده و 5 اثر نیز در بخش نمایش‌های آیینی برگزیده شده است.

جعفری تصریح کرد: مجموعا 28 اثر از 25 استان کشور برای شرکت در جشنواره نهایی شده است و داوران جشنواره را مسعود رایانی مخصوص، شیرین بزرگمهر و مهرداد محمدی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: از کشورهای لهستان، اسپانیا، آذربایجان، پرتقال، ارمنستان، کردستان عراق، صربستان کار فرستاده شده بود اما از این کشورها فقط کارهای کشورهای صربستان، ارمنستان و آذربایجان  پذیرفته شد.

جعفری بیان کرد: شعار جشنواره امسال آشتی، صلح و دوستی و محبت است و رنگ این دوره از جشنواره هم آبی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر انتخاب آثار از طرف هیئت داوران در این دوره آثاری نیز از طرف مردم انتخاب خواهدشد.

عبد الحمید زاهدی استاندار استان کردستان در ادامه نشست بیان کرد: استان کردستان استانی فرهنگی است. مردم کردستان با هنر آمیخته شده ا ند چرا که در طول روز می‌توانیم ده‌ها شاعر پیدا کنیم همچنین کردستان در عرصه‌ی فرهنگی و هنری ظرفیت بالایی دارد.

زاهدی تصریح کرد: تئاتر مریوان یک پشتوانه مردمی دارد چرا که تئاتر خیابانی مریوان در زیر بمباران‌های شیمیایی شکل گرفت.

حسین طاهری مدیر مرکز هنرهای نمایشی در نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره تئاتر خیابانی بیان کرد: شرایط امروز منطقه‌ متفاوت شده زیرا امسال داعش بر روی برخی کشورها سایه انداخته و این موضوع ضرورت فرهنگ و تئاتر را گوشزد می کند.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره به لحاظ کیفی با دوره‌های قبل به طور ویژه تفاوت دارد و امیدواریم شاهد اجرای نمایش‌های بیشتری در کردستان باشیم.

طاهری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتخاب تعداد اندک کارهای خارجی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در این دوره بر اساس کیفیت، آثار خارجی را انتخاب کنیم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار