یک کارشناس سیاست خارجی گفت: انگلیس همیشه با تزویر و ریا وارد معادلات بین‌المللی شده است.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود علیه ایران در سازمان ملل، گفت: بعد از دیدار رئیس جمهور کشورمان با کامرون، متاسفانه مواضعی توسط نخست وزیر انگلیس اتخاذ شد که تحت تاثیر سیاست‌های غلط آمریکا و لابی صهیونیست بود.
 
وی ادامه داد: سخنرانی کامرون در سازمان ملل نشان‌ داد که نخست وزیر انگلیس درصدد گرفتن مجوز پارلمان این کشور برای مشارکت در ائتلاف آمریکا بر علیه سوریه و عراق است.
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: ایالات متحده به دنبال راه اندازی ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش نیست، بلکه راه اندازی این ائتلاف برای مبارزه با سوریه و عراق است.
 
کنعانی مقدم با اشاره به سیاست‌های دو گانه انگلیس، افزود: با توجه به اینکه از گذشته تا به امروز صفت روباه پیر استعمار را به انگلیس نسبت داده‌اند، این کشور همیشه با  تزویر و ریا وارد معادلات بین‌المللی شده است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به اشغال سوریه و عراق توسط انگلیس و آمریکا، خاطرنشان کرد: اشغالگری انگلیس و ایالات متحده در منطقه بر همگان اثبات شده است، و جمهوری اسلامی ایران هم همیشه مقابله با تروریست را در عمل بر جهانیان نشان داده است.

شایان ذکر است دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه(در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز این‌گونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می‌توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می‌توانند برای عراقی امن‌تر و باثبات‌تر و نیز سوریه‌ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار