رئیس کمیسیون بودجه پارلمان اروپا در مصاحبه با روزنامه ژورنال دو دیمانش فرانسه، طرح موضوع همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ناشی از ضعف سیاسی دولت دیوید کامرون و استیصال وی دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ژورنال دو دیمانش ؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس خواستار اصلاح کارکرد اتحادیه اروپا شده است. در غیر این صورت، وی خروج کشورش از این اتحادیه را تا سال دو هزار و هفده به همه پرسی خواهد گذاشت. آلن لاماسور، وزیر سابق دولت فرانسه، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا و رئیس کمیسیون بودجه این پارلمان نیز در پاسخ به کامرون خواستار این است که این همه پرسی هر چه سریعتر برگزار شود.

لاماسور درباره اظهارات کامرون می گوید: این همه پرسی هر چه زودتر برگزار شود بهتر است. ما شاهد این هستیم که ضعیف شدن دولت کامرون از لحاظ سیاسی باعث شده است که وی تلاش کند با داد و فریاد های ضد اروپایی محبوبیتی برای خود دست و پا کند. انگلیسی ها حتی با دولت هایی که در مقایسه با دولت کنونی بدبینی کمتری به اتحادیه اروپا داشتند، همواره به نحوی عمل می کردند که یک پایشان در داخل اتحادیه باشد و یک پایشان خارج از آن. اکنون، این انگلیس است که باید تصمیم بگیرد یا هر دو پایش در داخل اتحادیه اروپا باشد یا هر دو پایش خارج از آن. این تصمیم هر چه سریعتر گرفته شود اوضاع اتحادیه اروپا بهتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که به این ترتیب با برگزاری این همه پرسی مخالف نیست گفت: همه در قاره اروپا ترجیح می دهند که انگلیسی ها به طور کامل در داخل اتحادیه اروپا باشند. اما اگر خودشان بخواهند که خارج از اتحادیه اروپا باشند همه پرسی راه حل خوبی است. آنچه بیشتر مایه تاسف من است، اوضاع کنونی است. تصمیم دیوید کامرون روابط بین انگلیس و اتحادیه اروپا را دست کم تا انتخابات عمومی این کشور در سال دو هزار و پانزده پیچیده تر خواهد کرد. این گونه فضای شانتاژ همه را ناراحت می کند و باعث بزرگی دیوید کامرون نمی شود.

این نماینده پارلمان اروپا در این باره که معتقد است موضع گیری نخست وزیر انگلیس درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا قبل از هر چیز دیگر «شانتاژ» است گفت: اظهارات وی آشکارا تهدید است. من خودم از بانیان ماده پنجاه معاهده لیسبون هستم که در آن تاکید شده است هر عضو اتحادیه اروپا می تواند از این اتحادیه خارج شود. اگر انگلیس می گوید که دیگر در اتحادیه اروپا احساس راحتی نمی کند من به انتخاب این کشور به کامل احترام خواهم گذاشت. اما اگر این کشور می خواهد به مانع تراشی و خرابکاری در مسیر خواسته های جمعی اعضای اتحادیه اروپا ادامه دهد بهتر است که جمع ما را ترک کند. 

        
                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کامرون ، سیاسی ، گرفتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار