بدهی های آمریکا به چین در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه یک هزار و دویست میلیارد دلار رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ بررسی های آماری وزارت بازرگانی و صندوق مبادلات ارزی چین نشان می دهد میزان بدهی های آمریکا معادل نزدیک به یک سوم از کل ذخیره ارزی چین بزرگترین دارنده ذخایر ارزی جهان است .

چین در دو ماه پایانی سال 2012 خریدهای قرضه از آمریکا را بیشتر کرد و فقط در مهرماه گذشته رقم بدهی های آمریکا به چین شانزده میلیارد دلار افزایش یافت .ژاپن و چین بزرگترین طلبکاران از آمریکا هستند و کشورهای منطقه کارائیب و انگلیس نیز به تدریج به جرگه طلبکاران مهم از واشنگتن پیوسته اند .

برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که چراغ های تجارت و سرمایه گذاری آمریکا اکنون با اشاره دولتمردان چین روشن مانده و هر زمان که آنان اراده کنند با توجه به بدهی بالای آمریکا می توانند این کشور را تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار دهند.

با بالا گرفتن تنش ها میان چین و آمریکا در خصوص مسایل مختلف در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله منازعات ارضی ، برخی از رسانه های چین انتشار گزارش هایی درباره بدهی های آمریکا به این کشور را آغاز کرده اند . چین پیش تر اعلام کرده بود اگر مجبور شود از حربه های اقتصادی ضد برخی کشورها استفاده خواهد کرد.

                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بدهی ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار