منابع نظامی اعلام کردند پس از آنکه حملات هوایی فرانسه باعث شد شورشیان در مالی عقب نشینی کنند، نیروهای دولتی روز جمعه در شمال مالی پیشروی کردند و به شهر هومبوری در یکصد و شصت کیلومتری جنوب مقر استقرار شورشیان در گائو رسیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ این منابع اعلام کردند ارتش مالی روز دوشنبه پس از تصرف شهر دوئنتزا در مرکز مالی به پیشروی خود ادامه داده اند.

سخنگوی وزارت دفاع مالی خاطر نشان کرد ارتش این کشور پس از تصرف شهر دوئنتزا در حال پیشروی به سوی دیگر شهرهای در تصرف شورشیان است. وی به جزئیات بیشتری اشاره ای نکرد.
هواپیماهای جنگی فرانسه به مدت دو هفته مواضع شورشیان را در مرکز و شمال مالی بمباران کردند. نیروهای زمینی کشورهای آفریقایی نیز آماده می شوند تا با حمایت سازمان ملل متحد در مالی مداخله نظامی کنند.

یکصد و شصت نظامی بورکینا فاسو نیز روز پنجشنبه به عنوان اولین نیروهای منطقه غرب آفریقا در یک شهر مرکزی مالی به نام مارکالا برای پیوستن به نیروهای مالی و فرانسوی مستقر شدند. دو هزار و یکصد و پنجاه نیروی زمینی فرانسه در عملیات نظامی این کشور در مالی شرکت کرده اند.قدرتهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس در بخش حمل و نقل هوایی و تدارکات از نیروهای فرانسوی حمایت کرده اند اما قصد ندارند در مالی مداخله نظامی کنند.


                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مالی ، نیرو ، پیشروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار