ژان - ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه پنجشنبه شب اعلام کرد 2400 نظامی فرانسوی اکنون در چارچوب عملیات سروال که دو هفته پیش آغاز شد ،در خاک مالی مستقر هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، دریان به مناسبت دیدار سال نو با خبرنگاران گفت: از یازده ژانویه ، فرانسه وارد مداخله نظامی در مالی علیه گروه های افراطی شده است که می خواستند این کشور را به پناهگاه تروریست ها تبدیل کنند .
وی افزود: در زمانی که من با شما سخن می گویم ، سه هزار و هفتصد نظامی فرانسوی از جمله دو هزار و چهارصد تن بر روی زمین در کنار نیروهای ارتش مالی و نخستین عناصر نیروی غرب آفریقا وارد درگیری های سرنوشت ساز علیه افراطیون مسلح شده اند.
 شماری از نظامیان نیروی آفریقایی که استقرار آنها به تایید سازمان ملل متحد رسیده است چهارشنبه حرکت به سمت مرکز مالی را آغاز کردند.
صد و شصت نظامی بورکینا فاسو نیز وارد مارکالا در دویست و هفتاد کیلومتری شمال باماکو شدند تا جایگزین نیروهای فرانسوی شوند.
علاوه بر این ، بیش از دو هزار نظامی چادی و پانصد نظامی نیجریه ای در اوالم در نیجر که در فاصله نه چندان دوری از مرز مالی قرار دارد ، مستقر شده اند. این نظامیان مسئول ایجاد مسیر جدیدی برای مبارزه با گروه های افراطی مسلح در مالی خواهند بود.


برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار