دفتر بنیاد بین‎‎المللی نهج البلاغه 5 مهر ماه در یزد افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد؛ معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: دفتر بنیاد بین‎‎المللی نهج البلاغه 5 مهر ماه در یزد افتتاح می شود.

این مقدم افزود: با راه اندازی این دفتر در یزد، هفدمین دوره مسابقات بین المللی نهج البلاغه هم خردادماه سال آینده در یزد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو پرداختن به نهج البلاغه به عنوان یکی از متون دینی که در تشیع وزن بالایی دارد و کمک راهبردی برای امور مربوط به حاکمیت و زندگی شهروندی است برای جلوگیری از موازی کاریها را انتخاب کردیم.

این بنیاد از سال 1353 فعالیت خود را در زمینه تدوین کتب در ارتباط با نهج البلاغه، آموزش نهج البلاغه، ایجاد کتابخانه تخصصی نهج البلاغه و آموزش این متون به زبان های زنده دنیا آغاز کرده است.

دفتر بنیاد نهج البلاغه شنبه 5 مهرماه در فرهنگسرای قرآن و عترت یزد در خانه وزیری گشایش خواهد یافت و این افراد به عنوان هیات امنای این دفتر خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد بیان داشت: هیات مدیره این دفتر یک شورای علمی متشکل از اساتید برجسته نهج البلاغه و قرآن وعترت در سطوح دانشگاهی و حوزوی خواهند بود و هیات امنا سیاست های دفتر را در در راستای سیاست های بنیاد نهج ابلاغه تدوین و برنامه ریزی خواهند کرد.

امین مقدم راه اندازی این دفتر در استان یزد را زمینه مناسبی برای میزبانی یزد در هفدمین دوره کنگره بین المللی نهج اعلام کرد و افزود: در حاشیه برگزاری این کنگره نمایشگاه آثار هنری مرتبط با حضرت امیر(ع) و نهج ابلاغه برپا خواهد شد.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.