دکتر روحانی در مورد انتخابات سوریه گفت ، مردم سوریه باید در مورد کشورشان تصمیم بگیرند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی؛ روحانی در این دیدار گفت کشورهای جهان برای مقابله با داعش دیر تصمیم گرفتند.
دکتر روحانی در مورد انتخابات سوریه گفت ، مردم سوریه باید در مورد کشورشان تصمیم بگیرند.
وی  خواستار حل بحران سوریه از طریق سیاسی شد. او در مورد تروریسم گفت ، تروریسم علیه هر قومیتی محکوم است

روحانی گفت گروههای تروریستی باید از منطقه اخراج شوند و اصلا مورد حمایت قرار نگیرند.
او گفت سوریه و عراق نباید تجزیه شوند ، زیرا این امر بسیار خطرناک است. ما این را بارها گفته ایم.

آقای روحانی در مورد مذاکرات هسته ای گفت فرصت خوبی پیش رو داریم. همه باید از این فرصت استفاده کنند تا به یک توافق ولو کوتاه مدت برسیم.
وی افزود در اثر توافق اولیه برخی از تحریم ها رفع شدند و روابط تجاری ایران افزایش یافت.

رئیس جمهور اسلامی ایران در مصاحبه با فرید زکریا گفت همه باید از این فرصت استفاده کنند تا به یک توافق در مورد مساله هسته ایران برسیم.
او کفت همه اعضای ان پی تی و ایران ، حقوق برابر دارند.
 سال گذشته در تماس با رئیس جمهور آمریکا بر امکان همکاری های گسترده بین دو کشورتاکید شد. رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران در این مصاحبه گفت با توجه به تخاصم چند دهه ای بین ایران و امریکا ، نوع نگاه مردم دو کشور به هم باید تغییر کند. این تغییر می تواند از چند توافق عملی شروع شود باید با هم تعامل کنیم.

دکتر روحانی  در مورد اتفاقات افغانستان ، گفت این کشور برای ما بسیار مهم است ، ما کمک های زیادی به این کشور کده ایم ، میلیون ها افغان در ایران زندگی می کنند ، پس ثبات این کشور برای ایران بسیار مهم است. ایران از ابتدا به دنبال انتخابات آرام در افغانستان بود.

رئیس جمهور افزود ما خواهان توافق بین نامزدها بودیم. چون در غیر این صورت و ایجاد تنش و نا امنی ، طالبان از این قضیه سود می برد.روحانی افزود همه باید تلاش کنیم در افغانستان آرامش و ثبات حاکم شود. همه باید در اداره این کشور نقش داشته باشند.

آقای روحانی در مورد اختلافات احتمالی میان دولت و کنگره آمریکا در مورد توافق هسته ای با ایران ، گفت ما با دولت ها توافق می کنیم و مشکلات داخلی آنها به خودشان مربوط است.
آقای روحانی در مورد حوادث مصر گفت ما قبول نداریم که اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار