معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان گفت: امسال برای نخستین بار سرشماری عمومی کشاورزی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تا پایان سال اطلاعات این سرشماری قابل انتشار است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛محمدحسین اصغریان با اشاره به آماده بودن استان برای آغاز سرشماری کشاورزی، اظهار کرد: این طرح در گیلان از پنج مهر آغاز و تا 18 آبان ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه 650 نفر در این طرح فعالیت دارند، افزود: 320 نفر آمارگیر در عرصه میدانی و مابقی عملیات پشتیبانی این طرح را بر عهده دارند.
 
معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نقش موثری در اشتغال و امنیت غذایی دارد،گفت: امسال برای نخستین بار سرشماری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تا پایان سال اطلاعات این سرشماری قابل انتشار است.
 
اصغریان با تاکید بر اینکه اطلاعاتی که از کشاورزان در این سرشماری گرفته می‌شود مبنای پرداخت یارانه ها نیست، تصریح کرد: این اطلاعات به هیچ وجه مربوط به سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست و تقاضای ما از کشاورزان این است که اطلاعات درست ارائه دهند.
 
معاون برنامه‌ریزی استانداری گیلان با بیان اینکه اگرچه آمارها براساس تولید بیان می‌شود، افزود: داشتن آمار و اطلاعات درست در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی بسیار حائز اهمیت است به طوری که برای تحلیل وضعیت گذشته و حال، پیش‌بینی آینده و برنامه‌ریزی برای توسعه استان کار موثری دارد.
 
اصغریان با بیان اینکه داشتن آمارهای واقعی از نیازهای مسئولان در ارائه خدمات و برنامه است، خاطرنشان کرد: با آمار و ارقام صحیح بهتر می‌توان برای کمک به بخش کشاورزی اقدام کرد.
 
وی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی مربوط به مرکز آمار است و  با هدفمندی یارانه‌ها ارتباطی ندارد، گفت: مردم باید با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند زیرا بخش کشاورزی به دلیل تامین غذای مورد نیاز جامعه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود و سهم بالایی در حوزه اشتغال دارد.

منبع:تسنیم
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.