"حسنین هیکل" نویسنده مشهور مصری تاکید کرد بزرگترین ارتشی که با داعش می جنگد، ارتش سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه رای الیوم چاپ لندن ؛ این روزنامه  در گزارشی به قلم "محمود القیعی" از قاهره نوشت: "محمد حسنین هیکل" گفت علت همه مشکلات کشورهای عربی یا بیشتر آن ها دیگر کشورها هستند. هیکل پرسید چرا همه مشکلات کشورهای جهان حل شد اما مشکلات کشورهای عربی همچنان حل نشده باقی مانده است؟ 

هیکل ادامه داد :"ثروت های ما هدر رفت و جوانان از دست رفتند و کسی که فرماندهی ائتلاف برای مبارزه با تروریسم را برعهده دارد، خودش از کسانی است که در ساخت تروریسم نقش داشته است".

هیکل در بخش دیگری از این گفت و گو افزود اوباما در آمریکا به عنوان یک رئیس جمهور شکست خورده قلمداد می شود و در جایگاه یک قدرت نظامی یا سیاسی قرار ندارد. وی درمورد داعش گفت آمریکا، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در ساخت آن نقش داشتند.

هیکل ابراز نگرانی کرد از کشورهای عربی خواسته شود بابت جنگ هایی که هیچ معنایی ندارد، هزینه های نجومی بپردازند که در این صورت ثروت هایشان هدر خواهد رفت به ویژه این که اوباما گفت نبرد با داعش سه سال طول خواهد کشید.

هیکل با بیان این که بزرگترین ارتشی که با داعش می جنگد، ارتش سوریه است اما سوریه عضو ائتلاف علیه داعش نیست، افزود ابزار مصر برای تحقق امنیت ملی استفاده از توان غیرنظامی است و دو کشور هستند که مصر باید با آن ها ارتباط داشته باشد این دو ایران و ترکیه هستند.

هیکل در پایان گفت اسرائیل در تعامل با یهودیان جهان با بحران مواجه است و گروه افراطی پس از حمله اخیر به غزه، اسرائیل را مجازات خواهد کرد. 
برچسب ها: داعش ، هیکل ، مصر ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
بالاخره یکی تو اون دیار پیدا شد وفهمید که مقصر کیست و کشورهای عربی تحت فرمان کی هستند واز کجا ضربه میخورند حیف که نمی فهمند
آخرین اخبار