در حال حاضر تحرک قابل توجهي که متقاضيان رو به آماده شدن مسكن ها اميدوار کند ديده نمی‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران، حکایت مسکن مهر حدود شش سال است که روایت‌های مختلفی را در بر داشته است و صحبت‌های متفاوتی از مادون تا مافوق از آن ذکر شده است.و در كل انتظار متقاضيان مسكن مهر براي خانه‌دار شدن بسيار زياد است
و اما نگاهي به مشكلات مسكن مهر

لرستان:

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: با توجه به مشکل کمبود مدرسه در محل پروژه های مسکن مهر استان به 450 کلاس درس نیاز داریم 



وی با بیان اینکه در حال حاضر به 450 کلاس درس نیاز داریم، تصریح کرد: متاسفانه هیچ راهکار عملی برای ساخت این کلاس های درس وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان با تاکید بر اینکه نبود فضای آموزشی در پروژه های مسکن مهر تبدیل به یک چالش بزرگ شده است

پرند و پردیس:

معاون فنی و عمرانی استانداری تهران، گفت: به دلیل تأخیر در ساخت مدارس در مسکن‌های مهر بعضی از مدارس شهرستان‌های پردیس و پرند در آغاز سال تحصیلی دو شیفته می‌شوند. 




‌حسن کریمی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از معضلات مسکن مهر کمبود مدارس است.

اصفهان:

در استان اصفهان نیز از سال 88 تاکنون، عملیات اجرایی ساخت و تحویل 216 هزار واحد مسکن مهر با احتساب مسکن شهری، روستایی و بافت فرسوده به دو صورت خودمالک و 99 ساله گشایش یافت.
 
در چهار سال گذشته براساس آمار اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان 160هزار واحد آماده و تحویل متقاضیان شده است.
 
اغلب مالکان واحدهای مسکن مهر استان در باره آخرین وضعیت این واحدها مي گويند: این واحدها با مشکلات متعددی مانند عدم محوطه سازی، آسفالت نشدن خیابانها، ورودی نامناسب شهرک و نبود خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد و فروشگاه روبروست.
 


بعنوان مثال ساکنان طرح مسکن مهر فولادشهر که با بیش از 40 هزار واحد یکی از بزرگترین طرح‌های مسکن مهر به لحاظ تعداد واحد به شمار می رود، اظهار می کنند: تاکنون برق و گاز برخی واحدها وصل نشده است و از امکانات رفاهی مانند مدرسه، مغازه و نانوایی در این منطقه خبری نیست.
 
بر اساس شواهد موجود، با وجود تکمیل بسیاری از این واحدها تاکنون تنها یک درصد از 40هزار متقاضی مسکن مهر فولاد شهر در خانه‌های خود ساکن شده‌اند.
 


ساکنان این پروژه بزرگ مسکن که همواره به عنوان افتخار اداره راه و شهرسازی استان مطرح شده ، مدعی‌اند که این واحدها کیفیت مورد انتظار را ندارد و بیش از هر چیز نبود امکاناتی مانند خط تاکسی یا اتوبوس در این منطقه آزار دهنده است.

خراسان شمالي (بجنورد):

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اظهار کرد: بیشترین کمبود مدارس مسکن مهر خراسان شمالی در بجنورد است

شيراز:

مصطفی امیری در حاشیه بازدید از شهر لپویی و شهرک مهر امام رضا (ع) گفت: انتخاب این نقطه برای مسکن مهر مناسب نبود و مشکلاتی را برای مردم این شهر ایجاد کرده است و حال این که می توانستند با انتخاب نقاطی در شهر شیرازجمعیت متقاضیان مسکن مهر را پخش کنند.



فرماندار شیراز تصریح کرد: هنوز زیرساخت های این طرح از جمله مدرسه و فاضلاب فراهم نشده است که اگر همین امروز هم در این راستا کارها را آغاز کنند نمی توانند آن را در موعد مقرر به پایان برسانند.


گردآورنده: محسن زارع

برچسب ها: مشکلات ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.