معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: تاکنون 100 نفر از سوادآموزان قمی به جایگاه‌های علمی بالایی از جمله استادی دانشگاه‌ها و حوزه‌های‌ علمیه دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم؛ حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا در همایش تحکیم و تداوم نهضت سوادآموزی کمیته امداد امام خمینی‌ استان قم که ظهر امروز در سینما تربیت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دستاوردهایی که جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به خصوص نهضت سوادآموزی به دست آورده مدیون خون شهداست.

وی اضافه کرد: آموزش افراد بی‌سواد و افزایش سطح سواد جامعه اسلامی در واقع پاسداری از دستاوردهای شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای 17 شهریور است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر دنیا 781 میلیون نفر از بی‌سوادی رنج می‌بردند ابراز کرد: دو سوم این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و 250 میلیون کودک تا چهارم ابتدایی تحصیل کرده‌اند اما توانایی خواندن یک خط نوشته را ندارند.

قاسمی‌نیا از پیشرفت 40 درصدی سوادآموزان در دوران انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: امروزه 94 درصد از افراد بی‌سواد کشور به برکت انقلاب اسلامی از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند.

وی تصریح کرد: افرایش سواد شهروندان قمی سبب افزایش توقعات از نهادها و سازمان‌های شهری و در نهایت مطلوب‌تر شدن علمکرد این دستگاه‌ها خواهد شد.

قاسمی‌نیا بر گسترش بستر سوادآموزی در جامعه اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب نیز سخنان بسیاری در ارتباط با از بین بردن بی‌سوادی بیان کرده‌اند.

قاسمی‌نیا این امر را نیازمند تلاش و جهاد مضاعف دانست و عنوان کرد: شیطان همیشه به دنبال گمراه کردن انسان است اما باید از وسوسه‌های او دور باشیم تا بتوانیم به اهداف والای خود برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.