کره‌جنوبی روز پنجشنبه از تشکیل یک یگان نظامی با آمریکا با هدف معدوم سازی تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی در صورت وقوع درگیری خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره‌جنوبی روز پنجشنبه از تشکیل یک یگان نظامی با آمریکا با هدف معدوم سازی تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی در صورت وقوع درگیری خبر داد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این یگان نظامی که یک مقام نظامی آمریکا فرماندهی آن را برعهده خواهد داشت، با هدف آمادگی در برابر هر گونه احتمال وقوع جنگ در آینده بین دو کره و نیمه نخست سال آینده تشکیل می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد این نخستین یگان " رزمی میدانی " ترکیبی با قابلیت اجرای عملیات جنگی است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد چنانچه درگیری‌هایی صورت گیرد ، این یگان وظیفه برچیدن تسلیحات کشتار جمعی در کشور کره شمالی را برعهده خواهد داشت.

این یگان دفتر مشترکی متشکل از کارکنان آمریکایی و کره ای در یوجئونگبو در شمال سئول خواهد داشت. بر اساس یک توافق نامه نظامی دوجانبه ، حدود 30 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند. 

کره شمالی در ماه ژوئن از آزمایش موفقیت آمیز موشک‌های هدایت شونده جدید خود خبر داد و ماه‌های پس از آن نیز مجموعه از آزمایش‌های موشکی و راکتی را انجام داد که منجر به تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره شد.

کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی سالیانه خود را در ماه اوت و به رغم هشدارهای کره شمالی انجام دادند. در این رزمایش نظامی برای نخستین بار واکنش به تهدید حمله هسته ای شبیه سازی شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار