رییس سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: اقدامات گسترده ای برای حذف دفترچه های درمانی و جایگزنی کارت هوشمند انجام شده و امیدواریم امسال استارت این کار زده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ نوربخش درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در کشور را 39 میلیون و 200 هزارنفر اعلام کرد و گفت: حدود 52 درصد جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند.

نوربخش با اشاره به کاهش زمان پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی، گفت: شهریور سال گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان با حدود 10 ماه تاخیر صورت می گرفت که با تدابیر اندیشیده شده و تجهیز منابع این زمان کوتاه شده است.

وی افزود: در حال حاضر تمام مطالبات پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد سازمان تا پایان تیر ماه و مطالبات داروخانه ها و مراکز دانشگاهی تا اول تیر ماه پرداخت شده است ، این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی در شرایط نامناسبی تحویل دولت شد و کسری بودجه سازمان در سال 92 پنج هزار میلیارد تومان بود که با برنامه ریزی ها جبران شد و درحال حاضر سازمان به یک توازن جدی منابع بانگاه نقدی رسیده است.

از ابتدای امسال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 25 درصد افزایش یافت و برای اولین بار ماده 96 تامین اجتماعی مبنی بر رشد مستمری برابر تورم پیش بینی شده اجرا شد.

 وی با بیان اینکه برنامه داریم اکثر خدماتمان را غیرحضوری کنیم، به فراهم شدن امکان ارائه لیست بیمه به صورت اینترنتی از سوی کارفرمایان اشاره کرد و گفت: این اقدام یک و نیم میلیون مراجعه به سازمان را کاهش داده است.

نوربخش گفت: الکترونیکی کردن پرونده ها نیز از دو روز پیش شروع شده و دیگر پرونده کاغذی در سازمان نخواهیم داشت ، مطالعات حذف دفترچه های درمانی و جایگزینی کارت هوشمند نیز انجام شده و امیدواریم امسال استارت این کار بخورد.

وی در ادامه تعداد بیمه شدگان استان کرمانشاه را 240هزار نفر اعلام کرد که با جمعیت تبعی آنان 760 هزار نفر می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.