منابع خبری از کشته شدن یک سرپاز پاکستانی به دست مردم شهرستان ˈمعروفˈ استان قندهار افغانستان خبر دادند و اعلام کردند 3 تن از این نظامیان نیز در حمله مردم خشمگین منطقه، زخمی شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی ˈطلوع نیوزˈ افغانستان روز یکشنبه از کشته شدن یک تن از نظامیان پاکستانی به دست مردم شهرستان معروف استان قندها که به گفته این شبکه پس از حملات راکتی از خاک پاکستان به این شهرستان نفوذ کرده بودند، خبر داد و اعلام کرد مردم خشمگین خودروی این نظامیان پاکستانی را نیز به آتش کشیدند.

بر اساس گزارشها به نقل از مقامهای محلی در استان قندهار، نظامیان پاکستانی روز گذشته در ادامه شلیک 40 راکت از خاک پاکستان وارد بخش هایی از خاک افغانستان شدند و با نیروهای مرزبانی این کشور به تبادل آتش پرداختند.

پیش از این نیز منابع خبری از درگیری های پراکنده نیروهای مرزبانی افغانستان با نظامیان پاکستانی در استان ننگرهار افغانستان خبر داده بودند.

بر اساس گزارشها حملات راکتی پاکستان از 3 سال پیش تاکنون بر ضد استان های مرزی افغانستان ادامه دارد که این اقدام خشم دولت و مردم افغانستان را برانگیخته است.

شورای امنیت ملی افغانستان دو هفته پیش به ریاست حامد کرزی به نظامیان افغان دستور داد هرگونه تحرکات مررزی در حدفاصل افغانستان و پاکستان را به شدت سرکوب کنند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار