ترامپ برای کسب رأی بیشتر سعی دارد از قالب کشور‌های مطرح در سطح بین الملل از جمله جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه استفاده کند.

سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای بر علیه ایران مدعی شد؛ هکر‌های مرتبط با ایران در ماه ژوئن سعی کرده‌اند به حساب یک مقام عالی‌رتبه در رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا نفوذ کنند.

در حالی که چونگ بدون ارائه مدرک این ادعا را بیان کرد، اما اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) دوشنبه در گزارشی اعلام کرد در حال انجام تحقیقات درباره ادعا‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر هک اسناد او توسط ایران است. در همین راستا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل، ادعا‌ها درباره نقش تهران در هک کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را رد و تأکید کرد: دولت ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده تهران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ندارد؛ چرا که موضوع انتخابات آمریکا مسئله داخلی در این کشور است.

پیش از ادعای هک و سرقت برخی از مکاتبات داخلی ستاد انتخاباتی ترامپ، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره ترور ترامپ و نیز برهم زدن انتخابات و تأثیرگذاری منفی تهران بر کمپین‌های انتخاباتی این نامزد حزب جمهوری‌خواه، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران زده بودند.

حربه پیش‌پا افتاده ترامپ برای پیروزی در انتخابات
امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به ادعا‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر هک اسناد او توسط ایران، گفت: با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فضای رسانه‌ای موجود در این کشور، ترامپ سعی دارد با استفاده از تکنیک‌های انتخاباتی خود فضای جامعه آمریکا را به سمتی ببرد که علاوه بر چهره‌سازی از خود در سطح جهان، توانایی دستگاه‌های امنیتی دولت بایدن به خصوص پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و مدیریت دموکرات‌ها در امور اجرایی و نظارتی در آمریکا را زیر سؤال ببرد.

وی تصریح کرد: این همان روشی است که ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ درباره دخالت روسیه در فرایند انتخابات به کار برد، در واقع وی برای کسب رأی بیشتر سعی دارد از قالب کشور‌های مطرح در سطح بین الملل از جمله جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه استفاده کند. در واقع این ادعای ستاد انتخاباتی ترامپ درباره هک اسناد، حربه‌ای پیش پا افتاده است که نباید آن را جدی گرفت.

او اظهار کرد: همزمان با طرح این ادعا توسط چونگ، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این مسئله از اساس اتهامی بیش نیست بلکه تهران هیچ انگیزه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر له یا علیه نامزدی را ندارد. ضمن اینکه نمایندگی ایران از پلیس فدرال آمریکا خواسته اسناد این ادعا را تحویل تهران دهد تا پاسخ مناسب به آن داده شود. این درحالی است که تا این لحظه اسنادی مبنی بر دخالت ایران در هک ستاد انتخاباتی ترامپ ارائه نشده است.

این کارشناس مسائل آمریکا، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای قدرتی غیرقابل انکار در فضای سایبری در جهان است و بر اساس اعلام سازمان‌های امنیتی آمریکا، یکی از قدرت‌های سایبری در عرصه بین المللی به شمار می‌رود. این در حالی است که کشوری همانند ایران که دارای قابلیت بالا در حوزه آفندی و پدافندی در حوزه سایبری است، به خاطر توانمندی خود در این عرصه الزامی در دخالت و هک عرصه انتخاباتی در آمریکا ندارد.

ابوالفتح اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا در بیش از ۸۰ کشورمستقل در جهان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم دخالت‌هایی در عرصه‌های کودتا، براندازی دولت‌ها، انقلاب‌های مخملی و... داشته است. امروز خود آمریکا بزرگ‌ترین ناقض و متهم در عرصه انتخابات مختلف در جهان است و ادعای اتهاماتی به دیگر کشور‌های مستقل همانند جمهوری اسلامی ایران از پایه، بی اساس و منتفی است.

ترس ترامپ از نفوذ ایران در منطقه
محمد لسانی کارشناس مسائل بین‌الملل و رسانه معتقد است: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا به‌خصوص در حمایت از مردم غزه، آرمان‌های فلسطین و جنبش‌های مقاومت سبب شده هریک از نامزد‌های دموکرات و جمهوری‌خواه از این مسئله برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آورده‌ای داشته باشند، دونالد ترامپ نیز به دنبال برگ برنده‌ای به نام ایران در کسب آرای بیشتر در جامعه آمریکاست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۶ سال اخیر همواره با نقش برجسته و قدرت فرامنطقه‌ای خود اجازه شکل‌گیری نظم نوین آمریکایی و شکل‌گیری خاورمیانه جدید را به آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن نداده است. برجسته‌سازی نقش ایران در تحولات جهانی و معرفی آن به‌عنوان بازیگر مخرب بین‌المللی توسط آمریکا می‌تواند در اعتبارسنجی مدنی برای دولت و چهره‌های ملی آمریکا از جمله ترامپ و کاملا هریس، مفید باشد.

این کارشناس رسانه تأکید کرد: یکی از اهداف اتهام‌زنی مقامات آمریکا در خصوص حمله هکری، قدرت و توان جمهوری ایران در غرب آسیاست؛ چراکه زمان اخراج سربازان آمریکایی از این منطقه فرارسیده، به‌طوری‌که ایران از هویت خودش به‌عنوان قدرت منطقه‌ای و جهانی توانسته زمینه آن را فراهم کند. 

لسانی تصریح کرد: هنوز اسناد و مدارکی درباره ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در حملات سایبری ارائه نشده، اما ترامپ قصد دارد با این اتهام زنی از خود در میان هواداران و مردم آمریکا، اسطوره و قهرمان بسازد.

منبع: روزنامه قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار