در پی استقرار گارد ملی امریکا در شهر فرگوسن ایالت میسوری آمریکا، دوشنبه شب هرج و مرج بار دیگر شهر فرگوسون آمریکا را فرا گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه یو اس ای تودی امروز در اعلام جدیدترین اخبار مربوط به فرگوسون گزارش داد: با لغو قانون جنجالی منع رفت و آمد در شهر فرگوسون در ایالت میسوری و  بسیج گارد ملی، معترضان دوشنبه تظاهرات مسالمت آمیزی به راه انداختد اما با فرارسیدن شب درحالیکه تعداد نیروهای پلیس به شدت افزایش یافت، زد و خورد معترضان با پلیس تشدید شد و صحنه های  ناراحت کننده شلیک گاز اشک آور توسط پلیس به سوی معترضان مجددا تکرار شد.

این روزنامه افزود: بن بست بین پلیس و تظاهرکنندگان در این شهر که با اندوه و خشم ناشی از تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح به لرزه در آمده است،‌

در ادامه این گزارشامده است: با رفتارهای خشمگینانه برخی معترضان تشدید شد و "رون جانسون" رئیس گشت بزرگراه ایالتی از دستگیری تعداد بیشماری خبر داد.

"جی نیکسون" فرماندار میسوری در تلاشی بی ثمر برای کنترل خشونت و هرج و مرج روز دوشنبه  قانون منع رفت و آمد را که دو شب به اجرا گذاشته شده بود، لغو و اعلام کرد گارد ملی مسئولیتهای محدودی برای کمک به برقراری نظم طی اعتراضات شبانه بر عهده خواهد داشت.

در همین حال "باراک اوباما" رئیس جمهور اعلام کرد، "اریک هولدر" دادستان کل روز چهارشنبه برای ملاقات با رهبران محلی و مقامات دادگستری و اف بی آی به فرگوسن می رود.

گزارش‌های حاکی از آن است که  معترضان خشمگین ضمن بی اعتنایی به هشدارهای پلیس که سعی داشت جمعیت تظاهرکننده را متفرق کند، به سوی ماموران پلیس بطری پرتاب می کردند.

در نقطهای صدها تظاهرکننده به صفوف پلیس نزدیک شدند و بسیاری رو در روی پلیس فریاد اعتراض سر دادند. 

دستگیری "اسکات" اولسون عکاس خبری جدیدترین مورد از بازداشت روزنامه نگاران طی اعتراضات فرگوسن بود،‌ گرچه متعاقبا اعلام شد که وی آزاد شده است.

جدیدترین موجب آشوب‌ها موجب شد مقامات رسمی روز دوشنبه تمامی مدارس را در ناحیه آموزشی فرگوسون- فلوریسنت تعطیل کنند.

 فعالیت مدارس آن ناحیه هفته گذشته به علت گسترش خشونت‌ها به حال تعلیق درآمده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار