امسال از سطح باغات شهرستان ماهنشان حدود یک‌هزار و 750 تن هلو و شلیل برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان گفت :مساحت باغات این شهرستان در مجموع به 4 هزار هکتار می‌رسد که از این مقدار 350 هکتار به کشت ارقام مختلف هلو و شلیل اختصاص داده شده است.

پیمان با اشاره به ارقام هلوی کشت شده در این شهرستان افزود : آلبرتا زودرس، شمس، تبریزی دیررس و انجیری از ارقام هلو کاشته شده در ماهنشان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه محصولاتی همچون هلو و شلیل در شهرستان ماهنشان به صورت فیلر کشت شده‌اند، اضافه کرد : در این کشت درختان هلو و شلیل ما بین درختان زردآلو کشت می‌شوند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان ادامه داد: برداشت ارقام مختلف هلو و شلیل طی  امسال در  این شهرستان از اواسط تیرماه آغاز و تا اواخر شهریورماه ادامه پیدا می‌کند.

پیمان با اشاره به میزان برداشت هلو و شلیل در شهرستان ماهنشان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح باغات این شهرستان حدود یک‌هزار و 750 تن محصول تازه برداشت و روانه بازار شود.

وی ادامه داد : پیش‌بینی می‌شود امسال باغداران ماهنشانی از محل برداشت هلو و شلیل 8 هزار و 750 میلیون ریال درآمد کسب کنند.

این مسئول یادآور شد:هلو و شلیل تولیدی شهرستان ماهنشان در سطح استان زنجان و بازارهای تهران، کرج و آذربایجان شرقی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

پیمان با اشاره به  احداث و توسعه باغات در سطح شهرستان ماهنشان در قالب پرداخت تسهیلات کم‌بهره  خاطر نشان کرد: احداث باغات از نیازها و اولویت‌های اصلی بخش کشاورزی منطقه می باشد./ش/ن

برچسب ها: برداشت ، هلو ، شلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.