آتش دسترنج باغداران بابامنیر ممسنی در فارس را دود کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ نبود زیرساخت های اطفای حریق در شهر بابامنیر (مرکز ماهورمیلانی) ممسنی موجب شد دسترنج شماری از باغداران این منطقه در شعله های آتش بسوزد و از بین برود.

شهردار بابامنیر درباره این حادثه گفت: اگر تلاش شهروندان این شهر نبود و آنها با وسایل ابتدایی مانند شیلنگ آب و ... برای خاموش کردن آتش اقدام نکرده بودند و همچنین اگر اقدام به موقع فرماندار شهرستان ممسنی برای اعزام ماموران آتش نشانی نبود، آتش سوزی شهر بابامنیر، گستره وسیع تری از طبیعت را در بر می گرفت و خسارات جبران ناپذیری به مردم این منطقه وارد می کرد.

وی افزود: فروش میوه تنها منبع درآمد باغداران این شهر است اما در این حادثه که ششمین آتش سوزی امسال در این منطقه است موجب شد که سه هکتار از باغ های این منطقه در آتش بسوزد.

قاسم طاهری افزود: در این شش حادثه آتش سوزی، هکتارها زمین زراعی و باغ به همراه محصول باغداران و کشاورزان از بین رفته است.

وی ادامه داد:با توجه به اهمیت باغداری و کشاورزی در چرخه تولید استان فارس و درآمدزایی برای منطقه و کشور، در نظرگرفتن بالگرد آتش نشان حق مسلم استان فارس است که باید از سوی مسوولان پیگیری و محقق شود.

طاهری، همچنین آموزش مردم برای پیشگیری از بروز حوادثی مانند آتش سوزی و کاهش زیان های ناشی از آن را بسیار حائز اهمیت دانست.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش سوزی ، باغهای ، ممسنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.