رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: برخی نگاه‌های فرهنگی در شهرداری سنندج قرون وسطایی است و شورا مصمم است با اصلاح این نوع نگاه دیدگاه فرهنگی در شهر سنندج را اصلاح کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیدغریب سجادی در دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با مدیران مؤسسات فرهنگی و انجمن‌های ادبی استان کردستان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سالن جلسات شورا برگزار شد با اشاره به تلاش‌های کمیسیون فرهنگی شورا برای ایجاد تحول در نوع نگاه به مسائل فرهنگی اظهار کرد: با به ثمر نشستن برخی تلاش‌ها در این زمینه خوشبختانه نوع نگاه مردم سنندج به شورای اسلامی شهر در این حوزه در حال تغییر است.

تلاش شورا شهر برای کم‌رنگ کردن سیطره سیاست بر امور فرهنگی در سنندج

وی با تشریح رویکردهای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: تلاش اعضای شورا در این بخش این بود که سیطره سیاست را بر امور فرهنگی کمرنگ کنیم که در این راه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ قبل از هر کاری باید نگرش‌‌ها را تغییر داد تصریح کرد: با عمل‌گرایی در مسیر تحقق خواست‌های به حق مردم، می‌توان نگرش‌های شهروندان به بسیاری مسائل را دچار تحول کرد.

وی بسیاری از دردهای جامعه را با فعالیت‌های فرهنگی قابل درمان دانست و گفت: اگر شورای اسلامی شهر سنندج تلاش کرده که در شهرداری سازمان فرهنگی شکل بگیرد دلیل امر این بوده که فعالیت‌های این حوزه در گذشته از نظم خاصی پیروی نکرده و ضرورت ایجاد تحول در این بخش احساس شده است.

برخی نگاه‌های فرهنگی در شهرداری سنندج قرون وسطایی است

سجادی افزود: برخی نگاه‌های فرهنگی در شهرداری سنندج قرون وسطایی است و شورا مصمم است با اصلاح این نوع نگاه دیدگاه فرهنگی در شهر سنندج را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌ای فرهنگی در روز جهانی کودک و برگزاری برنامه‌ای به منظور بررسی شعر شعرای کُرد زبان از برنامه‌هایی است که شورای اسلامی سنندج در حوزه فرهنگی به دنبال انجام آن است.

موفقیت برنامه‌های فرهنگی در گرو تدوین آنها بر اساس واقعیت‌های جامعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: برخی از مشکلات شورای شهر سنندج ناشی از این امر است که برخی شهروندان اعضای شورا را با خود غریبه می‌دانند و این مشکلات باید با کم کردن فاصله‌ها بین اعضای شورا و شهروندان برطرف شوند.

وی به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی توسط دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در سنندج اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی زمانی به موفقیت می‌رسند که بر اساس نیازهای مردم و واقعیت‌های جامعه تدوین شوند.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: سنندج ، شهرداری ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.