سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز رهاسازی عوامل بیولوژیک (زنبور تریکو گراما) در مزارع ذرت استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، عباس مشیریان با اعلام این خبر، گفت: امسال 200 هکتار از مزارع ذرت استان زیر پوشش مبارزه بیولوژیک با عوامل خسارت‌زا به ساقه و دانه ذرت قرار دارند.

وی افزود: در این طرح 120 هکتار در شهرستان شاهرود، 70 هکتار میامی و ده هکتار از مزارع ذرت شهرستان سمنان تحت پوشش قرار دارند.

مشیریان یادآوری کرد، کار مبارزه بیولوژیک در مزارع ذرت و رها سازی عوامل بیولوژیک از نیمه مرداد ماه شروع شده است و طی چهار مرحله شامل سه مرحله رهاسازی با نصب تریکو کارت(و رهاشدن زنبور تریکوگراما) و یک مرحله نیز رهاسازی زنبور براکون در نیمه شهریورماه به اتمام خواهد رسید.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بیان کرد: کار رهاسازی به فواصل 10-7 روز انجام خواهد شد که رهاسازی از طریق تریکو کارت‌ها باعث پارازیته شدن تخم عوامل خسارت‌زا(کرم ساقه خوار) سزامیا و هلیوتیس می‌شود و زنبورهای براکون نیز روی لاروهای خروجی از تخم‌های پارازیته نشده اثر خواهند گذاشت.

مشیریان گفت: برای اجرای این طرح بیش از 120 میلیون ریال(65 سهم دولت و 35 درصد کشاورز) از منابع بلاعوض دولتی و آورده کشاورزان هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: سمنان ، زنبور ، مزارع ، ذرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.