مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: انجام کشت طالبی زیر پلاستیکی در زمین های کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته 500 هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قره بیگلو افزود: سال گذشته حدود 200 هکتار طالبی به این روش در زرندیه کشت شد که با توجه به استقبال کشاورزان از این روش، امسال این میزان به 700 هکتار افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه کشت صیفی جات زیر پلاستیک یکی از روش های تولید محصولات جالیزی در این شهرستان است، مبارزه با علف های هرز، جلوگیری از هدر رفت آب، صرفه جویی در بذر، محافظت کشت از خطر تگرگ احتمالی و کمک به زودرس بودن محصول را به عنوان بخشی از مزایای این نوع کشت محصول عنوان کرد.
قره بیگلو با اشاره به این که میانگین برداشت طالبی زیر پلاستیکی در این شهرستان حدود 40 تن در هکتار است، گفت : امسال دو هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی زرندیه به کشت طالبی اختصاص یافته است.
وی افزود: کشاورز منطقه خشکرود این شهرستان سال گذشته موفق به برداشت بیش از 90 تن طالبی در یک هکتار به این روش شد.
وی از کشاورزان خواست که پس از پایان برداشت محصول، پلاستیک های استفاده شده را جمع آوری و از بین ببرند چرا که در صورت باقی ماندن در زمین کشاورزی موجب آلودگی خاک خواهد شد.
وی گفت: امسال همچنین کشت بهاره محصول های زراعی در زرندیه شامل ذرت، آفتاب گردان، پنبه، چغندرقند، سیب زمینی و صیفی در سطح هفت هزار هکتار اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد./ش/ن
/
برچسب ها: کشت ، طالبی ، زیرپلاستیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.