خطیب نماز جمعه تهران گفت: مسئله غزه امروز مهمترین مسئله جهان اسلام است به طوری که رهبر عزیزمان در خطبه‌های نماز عیدفطر و در سخنرانی‌هایی که در جمع مسئولین در روز عیدفطر داشتند به مسئله دیگری نپرداختند و به جنایات غزه اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز تهران ضمن دعوت از مؤمنین به تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: زبان انسان نباید از مسیر تقوای الهی بیرون رود و گفتارش خداپسند باشد چرا که خداوند به مؤمنین وعده داده که اگر تقوا پیشه کنند زندگی‌شان را اصلاح می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: اضطراب‌ها، تشویش‌ها و بی‌قراری‌ها معلول بی‌تقوایی است و کسانی که تقوا دارند خداوند قلب‌ آنان را آرام می‌کند.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه آیه بسم‌الله الرحمن الرحیم کلید آغازگر کتاب‌الله است گفت: این آیه کلید فتح سوره فاتحةالکتاب است و این آیه 19 حرف داشته و مرکب از 5 کلمه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با اشاره به سخنان علامه سید علی آقا قاضی درباره تفسیر آیه بسم‌الله افزود: ایشان فرمودند حروف بسم‌الله به جز حرف ب همگی از حروف نورانی است و چون حرف الف در کنارش قرار دارد جزء حروف نورانی می‌شود و خداوند تعدادی از صور قرآن را به آن مزین کرده و حروف مقطعه از اسرار زیادی برخوردار است.
 
صدیقی تأکید کرد: خداوند کتابش را با آیه بسم‌الله آغاز کرده و نام خودش با صفت رحمن و رحیم قرین شده و آغاز نامش در تبیین کتابش آمده است.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: تمام موجودات عالم اسماء الهی دارد چرا که اسم علامتی است که انسان با‌ آن مصمی را می‌شناسد و دلالت بر شخص و چیزی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی اضافه کرد: خداوند دو بال پرواز به انسان داده تا او را به معراج ببرد و یکی از این بال‌ها ذکر است و همواره می‌خواهد که انسان او را یاد کند و نیازی به یادمان ندارد و وای به حال کسی که خداوند او را به حساب نیاورد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: آیه بسم‌الله الرحمن الرحیم سیمی است که ما را با فیض الهی مرتبط می‌سازد و ما را در سیر الی‌الله یاری می‌دهد، نماز با بسم‌الله آغاز می‌شود و تمام اموری که با این آیه شروع می‌شود نشانه ادب است و در تمام قعود بندگی سرسفره خدایی‌اش قرار داریم که باید همواره شاکر نعمت‌هایش باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حمزه سید الشهداء و حضرت عبدالعظیم حسنی، شهادت شهید بابایی و شهید صارمی اظهار داشت: مسئله غزه امروز مهمترین مسئله جهان اسلام است به طوری که رهبر عزیزمان در خطبه‌های نماز عیدفطر و در سخنرانی‌هایی که در جمع مسئولین در روز عیدفطر داشتند به مسئله دیگری نپرداختند و به جنایات غزه اشاره کردند.
 
وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی به مانند گرگ خون‌آشام، پلید، خبیث و نامشروع کشوری را به نام خود از مسلمانان غصب کرده و دندان‌‌های تیز خود را به مردم مسلمان این سرزمین نشان می‌دهد و حمله‌های ددمنشانه را به سوی آنها آغاز می‌کند و این در حالی است که این‌بار هم یک برگ ننگینی بر پرونده سیاه آنها اضافه خواهد شد.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در طی این 28 روز رژیم غاصب صهیونیستی 2 هزار نفر را مورد قتل عام قرار داده که از میان این تعداد عده‌ کثیری کودکان، زنان و پیران و مجروحین در بیمارستان‌ها بوده‌اند جنایات این چنینی در تاریخ بشر کم پیدا می‌شود.
 
وی تصریح کرد: جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هیچگونه توجیه منطقی،‌ قانونی و بین‌المللی ندارد چرا که آنها دارای خوی درندگی هستند و تشنه خون بوده و هر فرصتی که به آنها دست دهد به فیجع‌ترین جنایت‌ها روی می‌آورند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه این مطلب افزود: عجیب‌تر از جنایات این رژیم غاصب صهیونیستی تماشای نهادهای رسمی بین‌المللی از این فجایع است که این نهادها به ظاهر برای حمایت از کشورهای مظلوم ایجاد شده اما در مواجه ظالم (رژیم غاصب صهیونیستی) با مظلوم (مردم غزه) دم برنزدند و با سکوت خود از این جنایات حمایت کردند.
 
وی تصریح کرد: بازگویی رسوایی بان کی مون شرم‌آور است وی در اوج خون‌آشامی و دردمنشی چشمانش را می‌بندد و جنازه‌های حدود 500 کودک را نمی‌بیند و با کمال بی‌شرمی می‌گوید که حماس باید نظامی اسرائیلی را آزاد کند نفرین بر شما که برای بشریت ننگ و بی‌شرمی به بار آورده‌اید.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: خداوند متعال باردیگر پرده را کنار زد و چهره بزک‌ کرده آمریکا که به قول مقام معظم رهبری پنجه فولادی است که با مخمل پوشیده شده است را در دست داشتن در این جنایات رو کرد چرا که این کشور از کمک‌های تسلیحاتی و حمایت آشکار سیاسی و تبلیغاتی هیچ چیز کم نگذاشت بنابراین جا دارد با تمام وجود بگوییم مرگ بر آمریکا.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در کنار سکوت جوامع بین‌المللی و کشورهای منطقه که ادعای مسلمانی دارند نه اسلامیت از خود نشان دادند و نه از برادران مسلمان خود دفاع کردند و این در حالی است که حتی خبرگزاری‌هایشان جنایات اسرائیل را بازگو نکرد.
 
وی تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه که در برابر این جنایت سکوت کردند نه اسلامیت و نه همیت عربی دارند و آبروی خودشان و وابستگان و عروسک‌های دنیای غرب را رسوا ساختند، آنها با نفت و امکانات مسلمانان به حمایت از جنایت‌کاران برآمدند. بنابراین تاریخ نسبت به آنها عکس‌العمل نشان خواهد داد و آنها در این امتحانات رسوا و مردود شدند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: مردم قهرمان غزه با وجود اینکه از همه طرف درهای به رویشان بسته بود مقاومت و ایستادگی‌شان مثال زدنی بود و با این امر نشان دادند که مقاومت اعجاز به همراه دارد، ما ملت غزه را می‌ستاییم و بر آنها درود می‌فرستیم و از طرفی مردم مسلمان ایران در روز قدس حماسه آفریدند و از طرفی کسانی که دیروز شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند امروز مجبور شدند بگویند هم غزه هم لبنان، جانم فدای اسلام و برخی که قبلا حاضر نبودند آن گروه را محکوم کنند حالا با انفعال آن شعار را محکوم کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: امروز سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه علیه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است بنابراین امروز را گرامی می‌‌داریم و این در حالی است که سید حسن نصرالله با مقاومت خود درسی در تاریخ به جنایت‌کاران دادند و نام مبارک وی از شیرین‌ترین، پرجاذبه‌ترین نام‌ها در جهان معاصر و کشورهای اسلامی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات کشور عراق گفت: امیدواریم رییس جمهور جدید این کشور هر چه سریعتر نخست وزیر را تعیین کند تا برنامه‌‌های این کشور هر چه سریعتر سامان یابد.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت خانه اطلاعات پیروزی جدیدی آفریدند اظهار داشت: آنان شبکه‌های ماهواره‌ای که با انگلیس و آمریکا در ارتباط بودند و نظیر گروهک‌های تکفیری که بنای فتنه‌گری و اختلاف افکنی میان مسلمانان را داشتند و جزء ‌دستورکار انگلیس برای برپایی عزاداری خشن بود را شناسایی کردند.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه افزود: در این چند سال نمونه‌ای از این پرخاشگری‌ها را در برخی از شهرها از جمله اصفهان، تهران، خراسان و قم دیدیم که مجهز به تجهیزات مدرن بودند و در زیرزمین‌ها از این دستگاه‌ها استفاده می‌کردند و مستقیماً با انگلیس و کشورهای مرتجع منطقه در ارتباط بودند که از شگفتی‌ها و عجایب است. ملت ما عزاداران و مداحانمان الگوی عزاداری‌شان امام صادق (ع) است و برای آنان هوشیاری جدیدی بود امیدوارم این سربازان این جریانات را شناخته و بر بصیرت‌شان همواره اضافه شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به دولت تدبیر و امید تصریح کرد: یک سال از عمر دولت یازدهم گذشته و متأسفانه وعده‌هایی که دولت در دوره انتخابات داده از جمله اقتصاد مقاومتی هنوز محقق نشده است چرا که اقتصاد مقاومتی دارویی برای تأمین رفاه مردم و پیشگیری در مقابل بحران‌های اقتصادی دنیاست که برخی کشورها به فکر افتاده‌اند چه زمانی قرار است محقق شود.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: چه زمانی مردم در عمل شاهد ارزانی خواهند بود و چه زمانی بازار سامان پیدا خواهد کرد دولت به داد مردم برسد و اقتصادی مقاومتی را برای آینده اقتصادی کشور در سرلوحه کارش قرار دهد و از بروکراسی در جلسات به جریان عمل بپردازد و از سرمایه تحصیل کردگان با استعداد در این مسیر استفاده کنند و از حالت حزبی بیرون آید و از کارشناسان و نخبگان به صورت عموم استفاده کنند تا کار سریعتر پیش رود.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فرهنگ نیز گفت: رعایت فرهنگ فقط حجاب و تکریم زنان نیست شهردار تهران اخیراً قدم برجسته‌ای برداشت که متأسفانه موجب هجمه خارجی‌ها و بعضی‌ها در داخل قرار گرفت.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: طرح تکریم بانوان از نظر من از پروژه تونل نیایش و بوستان ولایت مهمتر است. در سال‌های گذشته و قبل از اینکه شهردار تهران این طرح را ارائه کند رییس دانشگاه علامه طباطبایی این طرح را داده بود که در جریان جابه‌جایی دولت اولین کسی که از سمتش برداشته شد رییس این دانشگاه بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ یکی از مسائل اصلی کشور است و در الگوی مصرف جوانان فرهنگ اخلاق جوانان دولت باید سیاست‌گذاری داشته باشد و از ارزش‌های شهدا پاسداری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدیقی ، نماز جمعه ، تقوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۶:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
آقای قالیباف بهترین کار رو کرد.باید از چنین افراد وطرح ها حمایت جدی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
طرح تکریم بانوان طرحی بسیار خوب واسلامی است وکسانیکه با آن مخالفند مغرض ویا بیمارند ویا ژست روشنفکری میگیرند .اما اسلام موضعش از رفتار بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها واضح وروشن است .هرکه با این رفتار مشکل دارد استعفایش را بگذارد روی میز.
آخرین اخبار