رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر حضور بانوان در مسئولیت‌های مختلف اجتماعی گفت: نباید حضور بانوان در عرصه‌های مختلف با عبور از حرائم و ارزش‌های حاکم بر نظام باشد.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با بیان اینکه طرح تکریم بانوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است ، اظهار داشت : این موضوع اساسآ مسئله‌ای نبوده که شهرداری تهران به صورت مستقل به آن ورود نماید ، چرا که کاملآ منطبق با مصوبه شورای عالی فرهنگی است و باید پرسید چرا دستگاه‌های دیگر در آن اجرای آن کوتاهی نموده‌اند.

وی ضمن اشاره به نامه‌ قائم مقام وزیر کار در خصوص مغایرت اجرای این طرح با کنوانسیون‌های بین‌الملی،افزود: با توجه به اهمیت شهرداری تهران به تکریم بانوان در این طرح ، این اظهارات تنها به معنای آن که نظام جمهوری اسلامی باید ارزش‌های خود را کنار گذاشته و منطبق با کنوانسیون‌ها حرکت نماید ، نیست.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه استمرار و تداوم این رویکردها و نگرش‌های غلط می‌تواند در بسیاری از موارد دیگر ورود نموده و مسئله‌ساز گردد،  تصریح کرد: البته نامه‌ی چند روز گذشته‌ی وزیر کار به نوعی سبب اصلاح این نگاه غلط بود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: برخلاف اظهارات رسانه‌های معاند نه تنها هدف تفکیک جنسیتی نبوده بلکه ارتقای نقش زنان در دستگاه‌ها مد نظر است.

وی به ایجاد جایگاه‌هایی نظیر مدیر کل امور بانوان و مشاور امور بانوان برای زنان در چند سال اخیر در شهرداری تهران اشاره نمود و تصریح کرد: همه‌ی اینها با توجه به آمارهای رسمی بیانگر ارتقای کمی و کیفی جایگاه زنان در شهرداری بوده چرا که معتقدیم بانوان از ظرفیت‌های مناسبی جهت حضور در بسیاری از مشاغل برخورداند که باید زمینه آن فراهم گردد.
 
وی اجرای این طرح را در راستای ارتقای جایگاه زنان و رعایت حرائم و ارزش‌های شرعی در محیط کار دانست و افزود: نکته مهم آن است که برخلاف موارد عنوان شده از سوی رسانه‌های معاند بیشترین استقبال کننده  از این موضوع خود بانوان شاغل در شهرداری هستند که از این مصوبه حمایت می‌نمایند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران موضوع نگران کننده را در خصوص برخی از مسئولین و رسانه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی از افراد در داخل در جهت مسیر رسانه‌های معاند و بیگانه حرکت کرده و بازی آنها را می‌خورند که این امر است که باید آسیب‌شناسی گردد.

سروری با عنوان اینکه اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی ارتقای جایگاه زنان است به مقایسه کارنامه نظام جمهوری اسلامی با نظام حاکم پیش از انقلاب در خصوص جایگاه و حضور زنان در جامعه اشاره نمود و گفت: امروزه حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی زبانزد دنیا بوده و دشمنان نیز به واسطه‌ی نگرانی از این مسئله با بیان گزارش‌های غرض آلود به دنبال سیاه نمودن آن هستند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ارتقا بانوان در مسئولیت اجتماعی به عدم مغایرت این ارتقا و حضور زنان در جامعه با  ارزش های حاکم بر نظام اشاره نمود و اظهار داشت : نباید حضور بانوان در عرصه‌های مختلف با عبور از حرائم و ارزشهای حاکم بر جامعه باشد.
 
سروری ضمن مثبت عنوان نمودن اقدامات اخیر شهرداری تهران به عدم مغایرت آن با کنوانسیون‌ها برخلاف موارد عنوان شده از سوی قائم مقام وزیر کار و رسانه‌ها مخالف اشاره نمود و تصریح کرد: اگر هم مغایرتی باشد اجرای دارزش‌های جامعه در اولویت است ضمن اینکه هیچ مغایرتی وجود نداشته چرا که کنوانسیون ها هیچگاه نگفته‌اند محیط کار زنان و مردان باید مختلط باشد.
 
وی با بیان اینکه دامن زدن به این موضوع تنها سبب خواهد شد موضوعات فرعی حاشیه‌ای جایگزین متن گردد ، افزود: بنا بر برداشت بنده از نامه وزیر محترم کار نظر ایشان نیز مبنی بر آگاهی دقیق قائم مقام ایشان بوده است.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با عنوان اینکه تمامی موارد مطرح از سوی کنوانسیون‌ها مطابق با ارزش‌های جمهوری اسلامی نیست که موظف به تمکین ان باشیم ، خاطر نشان کرد: هرچند برخی از مفاد این کنوانسیون‌ها ظالمانه و خلاف عدالت است اما  ما ضمن تطبیق خود با آنهایی که عادلانه و موافق حقوق بشر هستند خود را در اجرای آن  پیش‌قراول خواهیم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارزش ، بانوان ، عرصه ، سروری ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار