هیچ نهاد علمی، درمان قطعی دیابت با عمل جراحی را تایید نکرده است و این عمل‌ها ممکن است باعث بروز تومور شود.

استقامتی، متخصص غدد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درمان دیابت به طور معمول جراحی نیست مگر در مواردی که چاقی مفرط دارند.

وی افزود: درمان دیابت استانداردهایی دارد که آنها را تبلیغات‌ ماهواره ای تعیین نمی‌کنند بلکه سازمان‌های علمی خاصی در دنیا با انجام تحقیقات علمی استانداردهای درمانی را تعیین می کنند.

استقامتی با اشاره به تبلیغات‌ ماهواره‌ای پیرامون درمان دیابت گفت: این‌ها بخش بسیار کوچکی از واقعیت را نشان می‌دهند چرا که تنها در شرایط خاص، "عمل جراحی بای پس" انجام می‌شود که در این عمل، معده کوچک شده و تغییراتی انجام می‌شود که وزن فرد 30 تا 40 کیلو کاهش یافته و "مصرف انسولین" کم می‌شود.

وی اضافه کرد: در تبلیغات‌ اخیر گفته می‌شود انسولین در انتهای روده باریک تولید می‌شود که این کاملا غلط است و می‌دانیم که لوزالمعده تولید کننده انسولین است.

این متخصص غدد بیان کرد: در مورد این نوع عمل جراحی مطالعات دراز مدتی انجام شده و قاعدتا عوارض خاص خود را خواهد داشت و حتی ممکن است تومور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ نهاد علمی، درمان قطعی دیابت با جراحی را تایید نکرده است، گفت: هزینه این عمل 50 هزار دلاری است که این رقم برای پزشک و شبکه تبلیغ کننده سود زیادی خواهد داشت.

وی افزود: درمان‌های پزشکی، موارد مشخصی است و جایی در میان آگهی‌های بازرگانی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار