معاون برنامه‌ريزي و اموراقتصادي وزير نيرو از انتقال بخشي از بدهي‌هاي بانکي وزارت نيرو به دولت در قالب لايحه حمايت از توليد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از   پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)،عليرضا دائمي گفت: براساس بندهاي 4 و 5 لايحه حمايت از توليد، بدهي‌هاي بانکي وزارت نيرو ناشي از واگذاري نيروگاه‌ها به دولت منتقل مي‌شود.

به‌گفته وي، درصورت تصويب نهايي و اجراي اين طرح، حدود شش‌هزار ميليارد تومان از بدهي‌هاي بانکي وزارت نيرو به دولت منتقل مي‌شود.

وي تاکيد کرد: متاسفانه اتفاقي که در واگذاري نيروگاه‌ها افتاده، اين است که نيروگاه‌ها واگذار شده و بدهي بانکي آنها بر دوش وزارت نيرو باقي مانده است که براي جلوگيري از اين موضوع، از اين پس شيوه واگذاري تغيير مي‌کند.

به‌گفته وي، از اين پس نيروگاه‌ها در قالب شرکت و بنگاه اقتصادي واگذار مي‌شود که بر اين اساس، تمام بدهي‌هاي آنها نيز در تراز مالي شرکت ثبت و نيروگاه به همراه بدهي‌هاي آن واگذار مي‌شود.

وي افزود: انتقال بدهي‌هاي بانکي وزارت نيرو به دولت موجب مي‌شود که قدرت و توان مالي بانک‌ها افزايش و بدهي‌هاي وزارت نيرو به‌تدريج کاهش يابد.

دائمي با اشاره به بدهي بيش از 25 هزار ميليارد توماني وزارت نيرو در دو حوزه آب و برق، گفت: بيش از 21 هزار ميليارد تومان از اين بدهي مربوط به بخش برق و حدود چهار هزار و 500 ميليارد تومان از بدهي‌ها در بخش آب است که فقط مربوط به مشاوران و پيمان‌کاران است.

وي حمايت از توليد بدون حمايت از بانک‌ها و موسسه‌هاي مالي را غيرممکن عنوان کرد و افزود: دولت براي حمايت از توليد، ابتدا بايد مشکل بانک‌ها را حل کند که بخش قابل‌توجهي از منابع مالي بانک‌ها در مجموعه‌هاي بيروني است.

وي خاطرنشان کرد: با بازگرداندن منابع مالي بانک‌ها، آنها بيش از پيش توان پرداخت تسهيلات به بخش خصوصي را خواهند داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، نیرو ، برق ، وزارت ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار