نقش تغذیه در سلامت روان حائز اهمیت است و نادیده گرفتن آن زمینه‌ساز اضطراب، افسردگی، آشفتگی گوارشی و بی‌خوابی در سالهای بعدی زندگی می‌شود.

سمیرا اشرف گنجوی کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: در دنیای امروز مسائل تغذیه و رابطه آن با سلامتی و بهداشت بدن اهمیت اساسی دارد و تغذیه در دوران کودکی به خصوص در گروه‌های پیش دبستانی دو تا شش ساله حائز اهمیت است. 

وی گفت: سنین دو تا شش سال تغییرات مهمی در روند تکاملی و مهارت‌های یادگیری کودکان دارد و در پایان دو سالگی رشد جسمی و مغزی کاهش می‌یابد و به طور مشابه نیازهای تغذیه‌ای و اشتها نیز کم می‌شود. 

وی اظهار داشت: رشد فکری کودک البته به غذاهای تقویت کننده است و تغذیه ناکافی و غلط می‌تواند آثار نامطلوبی بر اعصاب و روان گذاشته و زمینه‌ساز افسردگی شدید و اختلالات عصبی در سالهای بعدی شود. 

وی منابع غذایی غنی شامل حبوبات، مجموعه پروتئین، کربوهیدارت، شیر و جو را در کاهش فشار روانی موثر دانست و گفت: تغذیه و سلامت روان بویژه در کودکان حائز اهمیت است و والدین و سایر گروه‌هایی که با این کودکان ارتباط دارند باید به این اصول واقف باشند. 

گنجوی با توجه به آمار رو به رشد کودکان پیش دبستانی افزود: باید نقش تغذیه در سلامت روان بازنگری شود تا این کودکان در سالهای بعدی زندگی دچار هزینه بالای درمانی در اجتماع نشوند. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار