معاون پژوهشی وزارت بهداشت خبر داد

تاسیس انستیتو‌ پژوهشی "سلامت روان" با حمایت دانشگاه علوم پزشکی

انستیتو‌ پژوهشی سلامت روان با حمایت دانشگاه علوم بهزیستی در محل مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی روانپزشکی رازی تاسیس می‌شود.

ملک زاده معاون پژوهشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص تاسیس انستیتو‌ پژوهشی سلامت روان گفت: سلامت روان از نظر وزارت بهداشت، در اولویت‌ قرار دارد چون 20 تا30 درصد جامعه از نوعی افسردگی رنج می‌برند که بخش عظیمی از مشکلات خانواده های آنها و عدم توانایی افراد برای فعالیت اجتماع به این موضوع بر می‌گردد .

وی با اشاره وجود مراکز متعدد و توانمندی متخصصان عرصه روانپزشکی ،‌روانشناسی و... گفت: متخصصان عرصه های مرتبط روان با تعامل مراکز و پژوهشگاه های معتبر دنیا می توانند سهم زیادی در کمک به این گروه از افراد داشته باشند.

ملک زاده همچنین اظهار داشت: شروع فعالیت های انستیتو، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت می تواند به این انستیتو‌ مجوز فعالیت اعطا نمود و ردیف‌های مهمی را برای این مرکز در نظر بگیرد.

 وی همچنین خواستار ثبت آمار بیماران روانی کشور از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شد و افزود: با ثبت آمار و حمایت خانواده بیماران و خیرین سلامت می‌توان شاهد جریان‌های ارزشمندی  در کمک به بیماران روانی کشور بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
جوان
۱۸:۲۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
سلام
اینجانب ،لیسانس روانشناسی بالینی ، کارشناسی ارشد تحقیقات ، حاضر به همکاری در انجام کارهای تحقیقاتی با انستیتو پژوهشی سلامت روان می باشم.به امید درمان همه بیماران. موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۳
موسسه گالوپ اعلام کرد ایران پس از عراق افسرده ترین و ناامید ترین مردم جهان را دارد.
فکر کنید مردم ایران از مردم غزه ، اتیوپی ، بورکینافاسو و... نیز ناامیدتر هستند.
این نشان از سوءمدیریت در این امور می باشد.
آخرین اخبار