"بسته خدمات اعتیاد" در "نظام مراقبت‌های اولیه" گنجانده شد

به منظور کاهش آسیب و پیشگیری از اعتیاد در جامعه بسته خدمات اعتیاد تحت عنوان "بسته پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر" در نظام مراقبت‌های اولیه ادغام شد.

احمد حاجبی مشاور معاون بهداشتی در امور سلامت روان و اعتیاد وزارن بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حوزه بهداشت "طرح تحول سلامت" بسته خدمتی خدمات سلامت روان اجتماعی، پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد در نظر گرفته شده است. به طوری که بسته خدمات اعتیاد به عنوان بسته پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر در نظام مراقبت‌های اولیه ادغام شده است.

وی ادامه داد: این بسته شامل چندین خدمت است اولین خدمت زمینه پیشگیری اولیه از سوء مصرف مواد مخدر است که عمدتا بر توانمندسازی و "خود مراقبتی" در افراد تمرکز می‌کند. بخش دوم "خدمت غربالگری" است به این معنا که افرادی که در معرض خطر آلودگی به اعتیاد هستند شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: در واقع افرادی که به صورت تفننی سیگار یا قلیان می‌کشند بیشتر در معرض اعتیاد هستند بنابراین افرادی که این شرایط را داشته باشند تحت غربالگری قرار می‌گیرند تا با آموزش و مشاوره از خطر آلودگی به اعتیاد رهایی یابند.

حاجبی عنوان کرد: بخش دیگر این بسته مداخله برای درمان است که فرد برای درمان به سطوح بالاتر ارجاع می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.