سنندج/

رفع تصرف 341 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کردستان

رییس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف 341 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج،  گروسی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سنندج با تاکید بر حفاظت از اراضی دولتی گفت: بی توجهی به این موضع منجر به ایجاد مشکلات امنیتی و اقتصادی در استان شده و بخش مدیریت شهری را هم با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی افزود:یکی از راه های جلوگیری از این مشکل حضور مدیران در جلسات شورای حفاظت از اراضی استان است و دستگاه قضا به تنهایی قادر به حل مشکلات این حوزه نیست و باید دولت، وزارت کشور و استانداری در این زمینه دستگاه قضایی را یاری دهند و مدیران دارای ابتکار و برنامه پیشگیرانه باشند.
رییس کل دادگستری کردستان افزود: آنچه در این حوزه به دستگاه قضا مربوط می شود برخورد با متخلفان و رفع تصرف از اراضی با اعمال قانون است و در این راستا ما نیازمند همفکری و همراهی دولت و مدیران اجرایی هستیم.رییس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: در این راستا باید تا مشکلات حادتر نشده چاره اندیشی شود و دستگاه قضا آمادگی خود را برای حضور در جلساتی که در این زمینه برگزار شود اعلام می کند تا مسیر توسعه فزاینده تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی دولتی مسدود شود. گروسی با اشاره به اینکه مشکل تصرف اراضی ملی تنها مختص به کردستان نیست گفت: حفاظت از اراضی ملی توسط مسوولان یک تکلیف شرعی و وظیفه قانونی است و همه باید خود را مکلف به انجام آن بدانند.
گروسی  گفت: ساخت و ساز غیر مجاز در دراز مدت یکی از عواملی است که زیرساخت های ناامنی و ناهنجاری های اجتماعی را شکل می دهد بنابراین جلوگیری از این تخلفات می تواند در آینده آمار جرائم را کاهش دهد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: تصرف ، اراضی ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.