ایران 350 اثر صنایع دستی شناخته شده و دارای شهرت جهانی دارد که بیش از 40 اثر آن متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران بیش از 350 اثر صنایع دستی شناخته شده در دنیا دارد که بیش از 40 اثر آن متعلق به چهارمحال و بختیاری است.
اسداله درویش امیری با بیان اینکه صنایع دستی اشتغالزایی بالایی داشته، زودبازده و کم هزینه است، افزود: این صنعت عظیم معرف فرهنگ و تاریخ ماست که باید در متن جامعه و در سبد خرید مردم قرار گیرد .
وی با تاکید بر ضرورت ترویج و حفظ صنایع دستی در کشور افزود: برخی رشته های این صنعت در کشور، دوران آخر خود را می گذراند، به گونه ای که تعداد تولیدکنندگان آن از تعداد انگشتان دست نیز کمتر شده است .
معاون امور مجلس و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین در خصوص میراث فرهنگی و آثار تاریخی به جای مانده در ایران گفت: برخی از میراث تاریخی این کشور به عنوان امانت گذشتگان به نسل کنونی قدمتی بیش از هفت هزار سال دارد .
امیری همچنین با بیان توانمندی های فرهنگی کشور و پوشش و نوع لباس زنان گذشته ایران زمین، گفت: لازم است در طراحی و دوخت لباس های امروزی از لباس های محلی گذشته الگو گرفت، زیرا در این پوشش و لباس، زیبایی و طراوت است و عفت، حجاب و تاریخ فرهنگی مردم نیز حفظ می شود./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.