طرح عظیم نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی برق گچساران پس از سال ها چشم انتظار تعیین تکلیف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج این طرح که در سفر دوم هیات دولت دهم به استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسیده است همچنان در حد مصوبه باقی مانده است.
معاون اداره صنعت معدن و تجارت گچساران اجرانشدن طرح نیروگاه یک هزار مگاواتی این شهرستان را موانع زیست محیطی دانست و اظهار امیدواری کرد با تدبیر مسوولان دولت یازدهم در آینده نزدیک راهکاری گره گشا برای شروع عملیات اجرایی این طرح اتخاذ شود.
نقی نشاطی افزود: مطالعات این طرح انجام شده است و پس از امکان سنجی از سوی کارشناسان 70 هکتار زمین در روستای انبارگاه از توابع دهستان لیشتر به آن اختصاص داده شد،اما با مانع اخذ مجوز زیست محیطی روبه روست.
وی اظهار کرد: طرح نیروگاه سیکل ترکیبی گچساران ضمن تولید انرژی های پاک و بی خطر 300 فرصت شغلی را فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت های شغلی پایدار و افزایش تولید ملی در اقتصاد هر منطقه ابرازامیدواری کرد: با نگرش مثبت و سازنده مسوولان دولت تدبیر و امید زمینه شروع عملیات اجرایی آن فراهم شود.
معاون اداره صنعت معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: دو هزار و 500 میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای این طرح پیش بینی شده است که بر اساس برنامه ریزی قرار است این طرح در یک دوره زمانی دو ساله اجرا خواهد شد./ب
برچسب ها: نیروگاه ، برق ، سیکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.