اراک/

453 نفر در استان مرکزی به صورت داوطلبانه خون اهدا کردند

مسئول دفتر جذب اهداکنندگان خون در سازمان انتقال خون استان مرکزی گفت: امسال در شب های قدر در کل استان مرکزی 453 نفر به صورت داوطلبانه خون اهدا کردند

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، سرایی افزود: شب های قدر یکی از شب هایی است که اکثر مردم برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در سطح استان مرکزی مراجعه می کنند.

وی افزود: امسال در طول شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم در سطح استان مرکزی حدود 550 نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در سطح استان مراجعه کردند که از این تعداد 453 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مسئول دفتر جذب اهداکنندگان خون در سازمان انتقال خون، تعداد اهداکنندگان خون در شب های قدر جاری را نسبت به مدت مشابه قبل در استان یکسان خواند وافزود : امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد اهداکنندگان خون و مراجعه کنندگان تقریبا یکی بوده است.

سرایی گفت : امسال در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در کل استان 159 نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد 134 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه در شب نوزدهم رمضان در استان 67 اهداکننده مستمر داشتیم، افزود: اهداکننده مستمر کسی است که در طول سال دو بار خون می دهد.

مسئول دفتر جذب اهداکنندگان خون در سازمان انتقال خون گفت : در شب 21 ماه مبارک رمضان در کل استان 135 مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد 117 نفر اهدای خون کردند و در این بین هم 43 اهدا کننده مستمر وجود داشت.

دکتر سرایی افزود: در شب 23 ماه مبارک رمضان هم در سطح استان مرکزی 230 مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد 191 نفر موفق به اهدای خون شدند و در این بین هم 95 اهداکننده مستمر وجود داشت./ز

برچسب ها: اهدا ، خون ، داوطلبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.