در طی حفاری های صورت گرفته در غار ریناردزکیچن در بریتانیا، 26 سکه متعلق به عصر آهن و پادشاهی روم پیدا شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت دیسکاوری کام: باستان‌شناسان در پی حفاری‌های خود در غاری در مرکز بریتانیا موفق به کشف 26 سکه طلا و نقره قدیمی متعلق به قبیله کوریالتاوری (گروهی از افراد که پیش از کشورگشایی رومی‌ها در بریتانیا زندگی می‌کردند) شدند.
 
باستان‌شناسان قبلا هم به چنین مجموعه سکه‌هایی در نقاط دیگر بریتانیا دست یافته بودند اما این نخستین بار است که سکه‌های یافت شده در غاری دفن شده‌اند. این اکتشاف از این جهت شگفت‌انگیز است که در محلی به نام غار دیناردز کیچن، که خارج از قلمرو معمول قبیله‌ی کوریا لتاوری است، به دست آمده‌اند.
 
به گفته‌ی ریچرهال مسئول این گروه باستان‌شناسی علت این امر می‌تواند زندگی کردن یکی از اعضای این قبیله خارج از مرزهایشان باشد.
 
پیش از این نیز در حفاری‌های سال 2000،‌حدود 5000 سکه متعلق به کوریالتاوری‌ها در لیسستر شایر به دست آمده بود. اما این دستاورد جدید می‌تواند مدرکی دال بر این باشد که اعضای این قبیله سکه‌های خود را انباشته می‌کردند.



 هال و تیم همراهش گمان می‌کنند که سکه‌ها برای جلوگیری از سرقت مدفون شده‌اند و شخصی که آنها را پنهان کرده به احتمال زیاد قصد کندن مجدد زمین برای برداشتن آنها را داشته است.
 
به گزارش ایان لینز، سرپرست عصر آهن، سکه‌های رومی موزه بریتانیا، این اکتشاف شامل 20 سکه متعلق به عصر آهن، 3 سکه رومی و 3 سکه متعلق به دوره‌های بعدی است.

 هال و همکارانش معتقدند که تعلق سکه‌ها به دوره‌های مختلف،‌امری عادی است چرا که برای مثال در حال حاضر سکه‌های دهه‌های گذشته آمریکا همچنان در کنار سکه‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
باستان‌شناسان هم اکنون اطمینانی از نحوه استفاده از این سکه‌ها در عصر آهن ندارند، اما معتقدند که احتمالا آنها به عنوان پول جهت خرید و فروش کاربرد داشته‌اند.

 این سکه‌ها بیشتر به عنوان روشی برای ثروت اندوزی، دادن هدیه و یا ادای نذر مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. سه سکه رومی یافت شده به پیش از تجاوز رومی‌ها تعلق دارند و از این در باستان‌شناسان معتقدند که این سکه‌ها احتمالا هدیه بوده‌اند.  
   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سکه ، غار ، عصرآهن ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار