رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبرداد :

ساخت سیستم تولید برق و آب شیرین از منابع انرژی با دمای پایین

سیستم تولید برق و آب شیرین از منابع انرژی با دمای پایین (شامل منابع تجدیدپذیر انرژی و حرارت اتلافی) توسط شرکت دانش بنیان تیام پارسی، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و تولید شد.

مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سیستم ابداعی حاضر در خصوص روش و سیستمی برای تولید توان و حرارت و آب شیرین بطور همزمان از منابع انرژی با دمای پایین (شامل منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی و زمین گرمایی) و انرژی اتلافی از صنایع است، اعلام کرد: منابع انرژی تجدیدپذیر به سبب عدم آلودگی زیست محیطی و پایداری توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. 

وی افزود: کاربرد عمده این سیستم در بازیافت حرارت گازهای داغ خروجی از دودکش کوره‌ها، صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی‌، کارخانجات آجرپزی و صنایع مختلف می‌باشد .

کشمیری تصریح کرد از سوی دیگر این سیستم قابل راه‌اندازی با استفاده از هر نوع منبع حرارتی دیگر از قبیل منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و زمین گرمایی یا زیست توده می‌باشد.  
وی اظهار داشت: به طور کلی دستاوردهای عمده این پروژه را اثبات فناوری و بومی‌سازی تکنولوژی مورد استفاده در طراحی و ساخت سیستم‌های بازیافت حرارت و ساخت اولین نمونه از توربین‌های بازیافت حرارتی است. 

در ادامه حمیدرضا عزیزیان مدیرعامل شرکت دانش بنیان تیام پارسی گفت :: فرآیند تحقیقات و ساخت نمونه اولیه  سیستم تولید برق و آب شیرین از منابع انرژی با دمای پایین در شرکت تیام پارسی پاسارگاد بیش از دو سال به طول انجامیده است و دو ثبت اختراع ملی و چندین مقاله در کنفرانس‌های داخلی و بین المللی حاصل پژوهش‌های مربوط به پروژه بوده است. 

وی اظهار داشت: قابلیت عملکرد با بازدهی بالا در دماهای پایین، گستره‌ی عملکرد وسیع (عدم محدودیت دمایی)، قابلیت استفاده از منابع انرژی حرارتی مختلف اعم از  انرژی‌های تجدیدپذیر و حرارت اتلافی، قابلیت تولید همزمان برق و حرارت و آب شیرین و هزینه اولیه پایین تر نسبت به سیستم‌های مشابه از جمله مزایای این سیستم است.

وی خاطرنشان کرد :قابلیت کاربرد برای استحصال توان (الکتریکی و مکانیکی) از تمام منابع انرژی گرمایی با دمای پایین بدون محدودیت دمایی، قابلیت استفاده برای تولید توان از حرارت دریافتی از منابع تجدیدپذیر انرژی نظیر خورشیدی و زمین گرمایی و قابلیت استفاده در منازل و مجتمع‌های مسکونی جهت تامین انرژی الکتریکی و آب گرم مصرفی خانوار از طریق گرمای دریافت شده از خورشید از جمله کاربردهای مهم این سیستم است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار