مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که گفتند دولت را تائید می‌کنند، رئیس جمهور و مقامات عالی را تائید و به آنها اعتماد دارند بعید می‌دانم استیضاح وزیر علوم انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهمترین مباحث روز مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود.
 
طبق گفته الیاس نادران طرح استیضاح وزیر علوم  با 50 امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، اما هیئت رئیسه تا کنون این طرح را به صورت رسمی اعلام وصول نکرده است تا فرایند انجام آن آغاز شود.

اما علی‌رغم مخالفت جدی برخی طراحان استیضاح وزیر علوم، با وساطت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این طرح تا اطلاع ثانوی مسکوت مانده است، هر چند گفته می‌شود مدت مسکوت ماندن این طرح یک ماه خواهد بود اما طراحان استیضاح معتقدند در جلسه‌ای که با حضور علی لاریجانی، وزیر علوم به همراه معاونانش، روسای 2 فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت مجلس و برخی نمایندگان برگزار شد وزیر علوم تعهد داد تا خواسته‌های آنها را برآورده کند در غیر این صورت طرح استیضاح را با جدیت بیشتری دنبال خواهند کرد.

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان‌ ولایت مجلس درمورد تعویق استیضاح وزیر علوم گفته است: در جلسه‌ای که پیرامون استیضاح وزیر  از سوی رئیس مجلس برگزار شد مقرر شد که وزیر علوم طی مدت یک ماه در جهت اصلاح نقدهای مطرح شده اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در این رابطه گفته است: فکر نمی‌کنم این طرح استیضاح اعلام وصول شود.

اما جعفر توفیقی که با حکم رضا فرجی‌دانا مشاور وزیر علوم شده و انتخاب وی یکی از انتقادات طراحان استیضاح به وزیر علوم است، عصر روز گذشته - 20 تیرماه - در حاشیه مراسم ختم برادر مصطفی معین(وزیر علوم دوران اصلاحات) در مورد طرح استیضاح به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که گفتند؛ دولت را تائید می‌کنند، رئیس جمهور و مقامات عالی را تائید و به آنها اعتماد دارند بعید می‌دانم استیضاح وزیر علوم انجام شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود وزیر علوم استقلال ندارد و در وزارت علوم یک هسته‌ای در سایه وجود دارد نیز تصریح کرد: خوشبختانه وزیر علوم مستقل است و برنامه‌ای را که به مجلس اعلام کرده دنبال می‌کند.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در مورد تخلفات صورت گرفته در وزارت علوم گفت: هر تخلفی صورت بگیرد وزارت علوم برخورد می‌کند، تخلفات مورد تائید وزارت علوم نیست.

توفیقی در مورد بر حق بودن یا نبودن استیضاح وزیر علوم نیز اظهار داشت: از نظر وزارت علوم، استیضاح به حق نیست چرا که وزارت علوم سیاست‌های علمی خود و برنامه ارسالی به مجس را پیگیری می‌کند.

در حالی موافقان و مخالفان استیضاح وزیر علوم در مورد انجام یا عدم انجام و زمان استیضاح نظرات خود را اعلام می‌کنند که باید منتظر تصمیم نهایی نمایندگان ملت باشیم و ببینیم که آیا در شرایط فعلی با استیضاح و برکناری یکی از مسافران کابینه یازدهم موافقت خواهند کرد یا خیر؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار