عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم استیضاح وزیر علوم، گفت: اعضای کمیسیون آموزش عالی مجلس بایستی با‌ آزادی عمل کار خود را انجام دهند، لذا طرح استیضاح در محافل سیاسی ضرورتی ندارد.

"لطف‌الله فروزنده" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره "لزوم استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان مجلس" اظهار داشت: وظیفه قانونی نمایندگان مجلس در ابتدا دادن رای اعتماد به وزرا و سپس نظارت به عملکرد آن‌ها است، بنابراین زمانی که کمیسیون‌های تخصصی به این نتیجه برسند که وزیر توانایی انجام وظیفه ندارد، وی را استیضاح می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بایستی به مجلس اجازه دهیم تا با آزادی عمل کار خود را انجام دهد، ادامه داد: زمانی که کمیسیون آموزش عالی تشخیص دهد که وزیر در ادای وظایف خود ناتوان است، قانون اساسی و قواعد دموکراسی حق استیضاح را به آن‌ها می‌دهد.
 
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه با استیضاح وزیر علوم برخورد سیاسی می‌شود، افزود: اعضای کمیسیون آموزش عالی مجلس از سلایق مختلف سیاسی هستند که بایستی با‌ آزادی عمل کار خود را انجام دهند، بنابراین طرح چنین مسائلی در محافل سیاسی ضرورتی ندارد.
    
وی دلیل استیضاح وزیر علوم را نگرانی از فضای فعلی دانشگاه و همسوشدن آن با جهت‌گیری سیاسی عنوان کرد و افزود: امروزه این نگرانی هم وجود دارد که سیاست فعلی وزیر علوم رشد علمی دانشگاه‌ها را آسیب زده و عزل و نصب‌ها در این وزارت منطقی ندارد، جز جهت‌گیری‌های سیاسی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم نمایندگان مجلس، صاحبنظران، دانشگاهیان نیز نگرانی خود در این زمینه را ابراز کرده‌اند.
 
فروزنده تاکید کرد: تبدیل دانشگاه به باشگاه و رفتار سیاسی، همچنین خارج شدن دانشگاه از مسیر اصلی خود دلیل استیضاح را تایید می‌کند.
 
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: وزیر علوم بایستی رفتارش را تغییر داده، فضای دانشگاه را متحول و چهره‌های درجه‌دار علمی را بکار گیرد، چرا که اگر به دنبال حاکم کردن چهره‌های تند سیاسی به ویژه مرتبطان فتنه باشد، نمایندگان آن را بر نمی‌تابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار