کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

استیضاح وزیر علوم چند علتی است/ توجه نکردن به تذکرات مجلس استیضاح را پر رنگ‌تر کرده است

محورهای استیضاح وزیر علوم گسترده است از دانشجویان ستاره‌دار تا بلاتکلیفی دانشجویان بورسیه و انتصابات حاشیه‌ساز که فضای علمی کشور را دستخوش فعالیت‌های غیر علمی کرده است.

زهره طبیب‌زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت: محورهای استیضاح وزیر علوم گسترده است و به یک علت خاص منتهی نمی شود به گونه‌ای که پرونده دانشجویان بورسیه دکتری وضعیت دانشجویان ستاره‌دار، انتصابات معنادار در رؤسای دانشگاه‌ها و احیای انجمن‌های اسلامی مشابه طیف علامه نمونه‌هایی از اقدامات ساختار شکنانه و غیرعلمی این وزراتخانه است.

وی گفت: ضمن اینکه بیش از سه ماه است که نمایندگان این تذکرات را در قالب فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف به وزیر علوم داده‌اند اما نه تنها هیچ وقت پاسخ قانع‌کننده‌ای از وزیر در این خصوص نگرفته‌اند اغلب با بی‌توجهی این وزارتخانه در خصوص دغدغه نمایندگان مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: اتفاق اخیر در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه امیرکبیر و شکستن درب دانشگاه از جمله این اقدامات است که به شدت دانشجویان را از محیط علمی آموزشی خود دور ساخته است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه شورای انقلاب فرهنگی نیز در مورد انتصابات رؤسای دانشگاه‌ها ابراز مخالفت می‌کرد باز هم این وزارتخانه در حکم انتصاب افراد مورد علاقه خود سماجت نمود و حتی برخی از مدیرانی که در وزارت علوم فعالیت می‌کنند از کسانی هستند که وزارت علوم آنها را رد صلاحیت کرده است و این همه بی‌توجهی از سوی مسئولان این وزارتخانه پروژه استیضاح را پر رنگ‌تر کرده است.


انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار