باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

برگزاری جلسه طراحان استیضاح وزیر علوم با لاریجانی در هاله‌ای از ابهام

در حالی قرار است جلسه طراحان استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شود که برگزاری یا عدم برگزاری این جلسه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مهمترین مباحث روز مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رود.
 
طرح استیضاح وزیر علوم طبق گفته الیاس نادران با 50 امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، اما هیئت رئیسه این طرح را اعلام وصول نکرده است.
  
محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخش اول جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه 15 تیرماه) رابرعهده داشت، در پاسخ به تذکرات پی در پی نمایندگان در خصوص طرح استیضاح وزیر علوم گفت: قطعا تا پایان جلسه علنی امروز موضوع استیضاح را تعیین تکلیف می‌کنیم، موضوعی که هرگز در جلسه علنی دیروز تعیین تکلیف نشد.
 
این در حالی بود که خبر دیدار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با طراحان استیضاح مطرح شد، به طوری که قرار بود این دیدار امروز - دوشنبه 16 تیرماه - برگزار شود.
 
با پیگیری باشگاه خبرنگاران، برخی طراحان استیضاح و عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری چنین جلسه‌ای ابراز بی اطلاعی کردند، به طوری که ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: از چنین جلسه‌ای اطلاع ندارم که آیا برگزار خواهد شد یا خیر.
 
همچنین، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نیز در این رابطه گفت: از موضوع اطلاعی ندارم و فکر نمی‌کنم موضوع مهمی باشد.
 
محمدحسن آصفری و علیرضا سلیمی نیز که از طراحان استیضاح وزیر علوم بشمار می‌روند، از برگزاری چنین جلسه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کردند و گفتند؛ ما از موضوع اطلاعی نداریم.
 
البته یکی از نمایندگان نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: طراحان استیضاح وزیر علوم در این جلسه حضور نخواهند داشت، چرا که ما به استیضاح اصرار داریم و باید عملی شود.
 
این درحالی است که بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: نشست طراحان استیضاح وزیر علوم با رئیس مجلس حتما امروز برگزار خواهد شد.
 
بنابراین، باید منتظر ماند و دید که آیا چنین جلسه‌ای برگزار خواهد شد یا اینکه طراحان استیضاح با اصرار به مواضع خود حتی حاضر نخواهند شد در این جلسه حضور یابند؟

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار