جلسه امروز دوشنبه بین هیات رئیسه و وزیر علوم و نمایندگان خواستار استیضاح به گونه‌ای جمع بندی شد که به وزیر فرصت یک ماهه داده شد تا هر هفته وزیر عملکرد خود را به کمیته نظارت بر استیضاح ارائه کند.

عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به نظر می‌رسد هیات مجلس در پی متقاعد کردن استیضاح کنندگان است و سعی دارد با برگزاری مذاکرات سه جانبه پروژه استیضاح را منتفی کند.

وی گفت: برخی مصلحت اندیشی‌ها در این موضوع حاکم است به گونه‌ای که وزارت علوم به شدت این موضوع را دنبال می‌کند و اگرچه ایراداتی به این نحوه طرح موضوع وارد است اما این طرح استیضاح موجب مذاکره جدی دولت و مجلس شده است که در جای خود ستودنی است.

وی با بیان اینکه وزارت علوم و شخص وزیر سعی دارد چانه زنی‌ها را در رفع درخواست استیضاح ادامه دهند خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد نمایندگان به فکر سامان یافتن حق جامعه علمی کشور و جلوگیری از وارد آمدن خدشه به رشد و توسعه علمی کشورند.

وی افزود: آنچه مسلم است هیاهوی سیاسی و حاشیه‌ها به شدت رشد علمی کشور را دچار چالش کرده است و این به صلاح حوزه آموزش کشور و کل نظام نیست.

گفتنی است جلسه امروز دوشنبه بین هیات رئیسه و وزیر علوم و نمایندگان خواستار استیضاح به گونه‌ای جمع بندی شد که به وزیر فرصت یک ماهه داده شد تا هر هفته وزیر عملکرد خود را به کمیته نظارت بر استیضاح ارائه کند.

/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.