مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: هیات دولت 100هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور ایجاد رونق در صنایع کوچک سراسر کشور اختصاص خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا سید محمدعلی سیدابریشمی با اشاره به اینکه 81هزار واحد صنعتی کوچک با اشتغالی بالغ بر یک میلیون نفر در سراسر کشور مستقر هستند، گفت: از این تعداد 14 هزار واحد صنعتی کوچک طی سالهای اخیر به دلایل مختلف از چرخه تولید خارج و متوقف شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برپایه طرح ایجاد رونق در صنایع کوچک این سازمان، هیات دولت با هدف ایجاد اشتغال پایدار و خروج از رکود برای 40 درصد از این واحدها، مبلغ 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی مجدد اختصاص خواهد داد. 

سیدابریشمی افزود: راه اندازی این واحدها برای حدود 112هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه 67 هزار واحد صنعتی دیگر نیز پایین تراز ظرفیت اسمی مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت تولید 20 درصد این واحدهای صنعتی 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی هیات دولت اختصاص یافت که اجرای پروژه های بهبود در این واحدها منجر به ایجاد 81 هزار شغل جدید خواهد شد.

سیدابریشمی سهم صنایع کوچک از کل صنایع را 92 درصد عنوان کرد و گفت: با اختصاص تسهیلات 100هزار میلیارد ریالی هیات وزیران بخش عمده ای از مشکل اشتغال و کاهش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی که ازدغدغه های اصلی دولت به شمار می رود، رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران سهم صنایع کوچک از میزان اشتغال صنعتی کشور را 45 درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر سهم ارزش تولیدات این صنایع 17 درصد کل صنایع است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار