کارگردان کنسرت تئاتر موسیقی سایه اژدها هک گفت: تئاتر کشور از زیر ساخت های فرسوده برخوردار است و کمبود سالن نمایش با وجود شمار زیاد هنرمندان به یک معضلی جدی در این شاخه از فرهنگ و هنر کشور تبدیل شده است .

هانی صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد شکل اجرای این کنسرت ، تصریح کرد : شکل اجرای کنسرت " سایه اژدها هک " با استفاده از سایه ها و المانها و بهره گیری از هنرنمایی بازیگران به شکل سایه ها و اشباح است.

صالحی با تاکید بر نگارش قوی متن " سایه اژدها هک " ، بیان نقطه سیاه تاریخ کهن در اثر " سایه اژدها هک " را زیبایی کار بیضایی دانست و اضافه کرد : متن این اثر برگرفته از قلم بیضایی آنقدر قوی است که با بیان افسانه ای کهن از تاریخ ایران زمین در فضای تخیل با افزایش قدرت تخیل مخاطب ، مفاهیمی را به مخاطب انتقال خواهد داد .

کارگردان کنسرت تئاتر موسیقی "سایه اژدها هک" با اشاره به این موضوع که متن این اثر در مورد ضحاک مار دوش به عنوان یک موجودی فتنه گر در افسانه های کهن ایرانی است ، ابراز داشت : با توجه به اینکه در بحث قضاوت افراد و شخصیت ها نقطه ضعف داریم ، چهره افراد با فرایند هایی که در طول تاریخ تاریخ دارند ، تعبیر می شوند و خیلی وقت ها قضاوت ها حق به جانب می شود و بیضایی خیلی باشکوه به این قضیه پرداخته است.

صالحی با بیان این مطلب که برای دریافت مجوز نمایش این اثر بخاطر همکاری مرکز هنرهای نمایشی سختی نداشتم ، اظهار داشت : همه کارگردان جوان در طی مسیر حرفه ای با سختی های خاصی مواجه بودند و من توانستم در برج میلاد اجرا داشته باشم.

کارگردان کنسرت تئاتر موسیقی "سایه اژدها هک" در پایان با ذکر این مسئله که همچنان خروجی دانشجو از دانشگاههای هنر را داریم در مورد ساختار فضای برج میلاد برای برگزاری کنسرت ها ،خاطر نشان کرد : برج میلاد یک دستور کار دارد که قابل تقدیر است و تئاتر هم در این سیاست قرار دارد در کنار همایش ها و جشنواره ها است و کشش لازم را دارد و از کیفیت ساختاری مطلوبی هم برخوردار می باشد/س.


برچسب ها: سالن ، تئاتر ، کنسرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.